AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.990

Värdering: BMW F10 520dAM 2012

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Jahopp börjar bli dags att byta bil igen då.... Och då kommer ju alltid klumpen i kroppen vad bilen kan vara värd...

Det är alltså en 520dA (sedan) M-Sport 2012. Sv-såld. 1 ägare.
Ganska lagom utrustad med bland annat Oyster Skinn, Sportstolar, Största ljudpaketet, Taklucka, Sportautomat, Ambientbelysning, m.m....
2800 mil.
Nypris listan ca 510 000. Uttagen feb 2012.

Var tror ni man hamnar?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Runt 350' via bilfirma. Privat runt 330'
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Finns ju bara en till salu på Blocket och den kostar 349. Lite mer mil och betydligt sämre utrustad.
Kan 370 genom firma kännas mer rimligt?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det är klart att det kan funka....jag gissar bara. Men så länge den här ligger ute för 379' Länk kan det bli svårt.
Tar du inbyte lr endast renköp?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Hittade den här sidan igår! Ett mycket bra verktyg för att köpa/sälja bilen. Länk
NiKeMaN: Vaaa har du Bang & Olufsen High end sound system!! Häftigt.

Mvh Stephan
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Stephan: Nja nu ska vi inte vara så petiga... B&O fanns inte att välja ur den lista jag "kryssade i". Det största var Hifi DSP eller vafan det heter :)

Marin: Men om vi säger såhär då. En bil som bara är ETT år gammal (och någon/några månader) eller säg upp till två år gammal måste väl ändå extrautrustning spela lite roll? Jag vet att jag aldrig får igen 13000:- som takluckan kostade och en massa andra pengar. Men visst måste en bil med lite extrautrustning vara mer värd än en bil med bara Comfort och M-sport. Då saknas ju både skinn, ljudpaket, taklucka, ambientbelysning, m.m....

Sitter ju för övrigt idag ett sportavgassystem på bilen. Mest för syns skull med 4 pipor ut där bak. Förlorar man något på att låta det sitta kvar? Drar sig vanligt folk för att köpa bilen om man annonserar ut den med avgassystemet? Det ser mkt stiligt ut. Jag har ju dock alla originalgrejor kvar så det är ju relativt lätt att byta tillbaka och sälja sportsystemet och diffusorn separat.
NiKeMaN: Det finns äldre F10:or än din som har B&O därför frågade jag. Det hade ju varit häftigt med det ljudsystemet (går på 38tkr nytt) och även höra vad du tyckte om det:).

Det är klart att du får mer för en med lite extragrejer dock måste du marknadsföra dem fota med takluckan tiltad samt upp genom den så ingen missar luckan, oyster läder är läckert tummen upp för det.

Mvh Stephan
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Visst är det så! Hitta en bilfirma som är villig att sälja den åt dig. Do tar inbyte och löser finansiering. Garanti är ingen issue, den har väl nybilsgaranti kvar.
Jag skulle lägga ut den för 368' på firma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.