|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Men är väl bara kolla på blocket efter betydligt bättre bilar stjäla om man är ute efter värde! Eller åka runt 1 timme i Stockholm och leta reggnummer Säger inte man ska lägga ut bilder på andras bilar men låter som han lagt ut en bil av rent guld!! |
|
| Janne86: Jag hoppas att 86 i ditt användarnamn INTE står för din IQ, skulle iofs förklara "en del". Iaf, en M5 E34 är (dessvärre!) relativt enkel att stjäla. Nej det är sant att de inte har något större värde egentligen (50-150") men de "består" av en massa eftertraktade delar, framförallt motorn är "eftertraktad" i "turbokretsar". Så den/de som stjäl dessa bilar är många gånger inte ute efter bilen som sådan utan mer vissa komponenter... Att stjäla en modern "värdefull" bil med integrerad immo är klart knepigare för dessa "del-tjuvar", dessutom så ser en M5 E34 ut som vilken gammal BMW som helst så en sådan väcker ju inget större intresse för gemene man även om den kanske ser ut att vara stulen...Skillnad om man ställer en Panamera i ett "garage" o börjar plocka ner den, då behöver man inte vara Einstein för att lägga ihop 7+7... | |
|
Tycker synd om dom som har sina gamla E34er på garaget eller på blocket osv med ofta synliga nummerplåtar, vågar du ens åka på anmäl väg med din Dawwesevich? Men som sagt säger inte man ska lägga upp andras bilar men vilken hysteri som det vore nå bil som hela världen leta efter haha Är väl bara kolla på t.ex. garaget eller nå sånt om man ska ha tag i en E34! Skulle nog ha plocka bort att jag äger en E34a om jag va dig Dawwis, nån här kommer spåra din ip eller luska ut va du har din E34a gömd, hittar dom på en sån så kan dom flytta till Hawaii sen |
|
|
Läst men inte förstått, som jag misstänkte att det skulle bli... Förtydligande: Bilen blir stulen. Slaktas. Återfinns i bästa fall helslaktad i nån skog eller liknande. De "intressanta" delarna (motor,vlåda och diff främst) lever vidare i andra bilar... Den berörda bilen: Den har uppenbarligen stått ett tag (7-8 år). Arvegods? Ras? Eller nån som bara tappat intresset totalt? Kanske jobbar utomlands o har bilen uppställd där? Vem vet. Ett rätt tacksamt objekt för eventuella "intressenter". O i försäkringsbolaget ögon (om den ens är försäkrad!) så är den värd lika mycket som det billigaste liket på blocket, läs kring 35-40". Förstår du nu? Eller: Du ärver en gammal "klenod" klocka/whatever av en släkting. Den har inget större värde, men ett desto större emotionellt värde för dig. Den blir stulen alternativt helt förstörd. Denna pryl betydde mycket för dig. Hur skulle det kännas att förlora den? Rycker du bara på axlarna o säger "Jaha...". Nån rimlig ersättning från försäkringsbolaget får du inte heller...Förstår du NU varför dessa bilar kan ha ett "större" värde för ägaren? Gällande din bil: En F11 är ju hur lätt som helst att ersätta med en likvärdig för ett försäkringsbolag då de inte finns några lik av den modellen, än... |
|
|
Janne86: Du har ÄNNU en gång visat hur låg kunskapsnivå du har. Otroligt. Jag är böjd att hålla med Dawwe:). Det är olämpligt att parkera en M5 E34 och Audi RS4 B5 på gatan eller villauppfarten i storstadsområdenn. även om det verkar ha gått ner från 2007-2009 men ägarna har kanske slutat parkera på gatan, den senaste stals i november förra året, jämför man det med att det stulits 27st X5/X6 bara i år är det lugnt för M5 E34:). Den här 92an stals 2011 (nej jag la inte upp några bilder 2008) Länk en svsåld Misanoröd-90a stals kort tid efter den kom ut på blocket. en kompis lämna sin 93a över natten vid sin lägenhet när han kom ut var ratten genomsågad och låsen förstörda dock var den kvar tack vare eftermonterad startspärr. Min 540i/6-96 med 18" M-Parallell försökte personer stjäla i Tyresö men fick ge upp för EWSII startspärren vägrade ge upp. En vit tyskreggad M5 3,6 stals i Göteborg till ägarens förvåning, i Tyskland är det lugnare med E34 stölder. Tråd på M5portal Länk Det är tur att trådbilen står i bur och att Sundbyberg har många garage för det är dumt att lägga upp bild på bilen. Vad hände hos ts? Först jag vill inte lägga upp regnummer, till ähhh jag lägger upp regnummer OCH bild. Stephan |
|
|
Jag fattar inte varför alla gör en höna utav en fjäder?? Det finns betydligt dyrare och exklusivare bilar som står på öppna gator dag & natt, ingen som rör dessa bilar, så jag förstår inte varför alla skapar värsta "die hard" scenarion där bilen blir stulen osv. Sen så vill jag säga att garaget är kodat samt att securitas patrullerar där dagligen och ingen verkar ha rört bilen under dessa 8 år trots att vi har haft x antal stölder utav hjul i garageburarna. Sen så verkar de flesta här tappat tråden då jag ville veta om bilens historia och inte om eventuella stölder, spekulationer etc... Med tanke på vad ni säger så borde alla m5 e34:or annonser på blocket tas bort för att förhindra att de stjäls? Hur dumt låter inte det att påstå att m5 e34 är en eftertraktad bil bara för att 3-4 pers här på forumet skriver att de vill ha en. Tjuvar är inte ute efter gamla bilar, sen sitter de inte och googlar fram bilar, utan folk som håller på med bilstölder vet vad han sysslar med. Här har ni ett bra exempel som de flesta säkert har sett, This is my Bmw 318i. There are many like it, but this one is mine. |
|
|
För att återgå till ämnet så finns det inget om den på m5portal, vilket väl är naturligt med tanke på hur länge den stått samt att den endast har 1 ägare i Sverige. Ett lite spännande garagefynd som man kan förstå väcker intresse. 12 000 mil måste väl idag även anses vara relativt lågmilat. Ett snabbt svep på mobil.de kan väl ge en hyfsat bild av prisbilden. Ser bara en 3.8 med ca 12 000 mil. Länk # janne86 och Swiss När det gäller m5e34 finns det tyvärr, som nämnts, ett dystert "track record" i frågan. Det vet alla som har lite koll på modellen. Det finns tyvärr således en inte obetydlig risk att den blir just ett "vilt byte" om platsen där den står avslöjas. Det är tyvärr så det är, sedan kan man lite drygt hävda att det väl bara är en gammal e34 - vilket det ju inte heller är. Länk |
|
| Länk | |
|
Om den nu är "utsatt" för en stöldrisk så kan väl mod ta bort bilden på bilen samt regnr som jag skrev. This is my Bmw 318i. There are many like it, but this one is mine. |
|
|
Swizz: Testa att äga en välskött/påkostad M5 E34 som är i felfritt skick, dvs i "nyskick" i jämförelse med din slö-arton, så kommer du förstå hur det är att få sin "ovanliga" bil avslöjad o uthängd på ett forum utan att ha bett om det, eller ens ha som avsikt att sälja bilen...Är ganska säker på att även du skulle känna ett milt obehag. Visst är det en gammal sketen E34, men bland bilintresserade (?) som har svårare att se skillnad på mitt o ditt är den mycket intressant. Där i ligger risken, de som "lever" av bilstölder väljer säkerligen andra mer värdefulla modeller. Gällande bilden så kan väl du ta bort den från sidan du laddade upp den kanske? Kan nämna en episod ur mitt E34 ägande: På resa genom Europa runt 2006. När man tankar i utlandet fick (får?) man rätt ofta spontana kommentarer om bilen o dess skick. Det hände att folk komma fram för o fråga om bilen...Parkerade en dag inne i en mindre stad, ca 40 min. Väl tillbaka till bilen ser jag att några hade varit på bilen i form av att man stulit mina ventilhattar av metall. När jag köpte nya hos närmsta däcksgubbe beklagade jag mig över vilka idioter det finns så var hans kommentar: "Du skall vara glad över att de bara tog dina ventilhattar...". Efter denna händelse parkerades bilen aldrig mer på gatan under resan... Så det är inte att tänka på att ta bilen ner i Europa igen, skulle aldrig kunna slappna av, den konstanta våndan över var bilen skall parkeras osv. Du känner inte igen dig eller hur? En slö-arton kan man i princip ställa var som helst. Den är rätt svår-stulen med sin integrerade EWS, o dessutom en relativt ointressant modell för tjuvarna, då den inte har något värde på något sätt för de, eller rättare sagt värdet är alldeles för lågt för att det skall "löna sig". |
|
| Jag tillhör skalan som fått sin M5 e34 stulen. BK02714 är min gamla bil och den stals i december 2006. | |
fredde 7 |
janne86 samt swiss: Läs Dawwes inlägg om vilka och varför dessa bilar stjäls en gång till. tänk sedan efter vad ni läst. Där står allt ni behöver fundera på. Swiss: Du bör maila moderator o be att få inläggen med bild o regnummer borttagna. Janne86:Vad gör du på ett BMW forum om du inte begriper värdet av en eventuellt skitfin E34 M5? Din 520 av nyare snitt är för oss som gillar lite speciella bilar lika intressann som en skoda felicia. Bara för att den kostar mer betyder inte att alla dreglar över den. |
|
Jag har tips till dig "dawwe", lägg av med påhoppen och vakna ur din fantasi, det är precis som min mor säger, folk som är för känsliga när det kommer till ägodelar blir alltid drabbade just pga att de är så jävla paranoida, sen att klanka ner på min 318i visar ännu en gång att du är en pojkspoling som tror att han äger världens sista m5 e34. För din information så kommer jag ifrån en familj där vi kör bmw och har gjort det ett bra tag, vi kan ta min egna far som är 50+, han har i dagsläget 3st bmw bilar, 1. Bmw 2002ti, 2. Bmw M3 3,2L e36, 3. Bmw M3 e46. Så försök inte läxa upp mig, och som la finale så jobbar jag som tekniker på BMW, så behåll dina historier för någon annan. This is my Bmw 318i. There are many like it, but this one is mine. |
|
|
Vem fan har sagt nån dreglar över min Bmw? Det gör jag ju knappast själv heller Vi förstår va ni skriver och jag fattar väl att ni som uppskattar gamla Bmw dreglar över E34er och ni tänder och går igång som bara ett riktigt freak kan göra Har ju förstått en del här långt före väljer ligga mysa själv i sätet på vissa gamla bilar än om ni skulle få chansen på nå grymt läcker härlig brud Man får beundras era äkta känslor för div Bmw Och vi har förstått man inte ska lägga ut regg nummer nu |
|
|
Har du bild och regnummer på pappsens bilar, Swizz? Skulle gärna vilja veta mer om dem samt på vilken ort de står idag. Min polare Sunken undrar så jag frågar för hans räkning. ;) |
|
|
Påhopp?Klanka ner på din slö-arton? Absolut INTE. Men det är skillnad på "instegsmodeller" kontra "top of the line", oavsett ålder. Som sagt testa o äga en "Top of the line" så får vi se om du är lika nonchalant... Jag äger inte världens sista M5 E34, eller bästa heller för den delen, min bil är dessvärre genomrostig o med helkassa EDC (du vet väl vad EDC är?), o numera även med vevlager/ramlager knack, hoppas du har så pass mycket koll på att vet var dessa lager sitter... Trevligt att din far äger så många BMW, men min "BMW M-samling" är ett snäpp större än hela hans kompletta BMW-innehav, utan att gå in på detaljer så rör det sig 1382 M-Power hästar:). Kul att du jobbar som tekniker på BMW, tala gärna om vilken anläggning så vi M-ägare INTE lämnar in våra bilar där, som tekniker borde du veta bättre än så här... |
|
| Janne86: Det ena utesluter inte det andra, man tar det bästa av båda världarna om man kan så klart! | |
|
Dawwe du är så patetisk att jag inte ens tänker försöka hävda mig emot dig, då det du säger har noll inverkan på mig. Ett tips är att försöka växa upp så du kan börja hänga med de riktigt stora grabbarna. Vad menar du med "vi", du menar väl snarare "jag", det är ett fritt land, vill man lämna in sin bil på en annan verkstad så go ahead och lycka till med din bmw. Tyvärr ingår det inte i min yrkeskompetens som tekniker att vara paranoid. This is my Bmw 318i. There are many like it, but this one is mine. |
|
| Hm..Om du med "hänga med de riktigt stora grabbarna" menar att jag skall bli en sån som du så föredrar jag att förbli den "pojkspoling" som du så fint utnämnt mig till*haha*. Jag vill även upplysa dig om ännu en yrkeskompetens som inte ingår i ditt yrke: Inkompetens samt allmän okunskap om BMW M o dess historia. Å andra sidan finns det olika typer av tekniker på BMW med, vad vet jag vilken kategori du tillhör, kan ju vara som så att du är en McDonalds-tekniker, eller kanske kaffe-apparats tekniker, vad vet jag! Med "vi" så är jag rätt säker på att jag talar för de flesta av de så kallade "entusiasterna" som äger äldre M-bilar, ingen sådan person skulle låta dig ens röra vid bilen, inte ens om du skulle betala för det, sorry! En äldre M-bil är då alltså en E46 o äldre, dvs som nyast från 2005/2006. | |
|
Länk :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.