|
|
|
|---|---|
|
En lampan slocknade helt plötsligt. Har kollat lampan, kablar och ingenting ser konstigt ut. Ända jag kan komma på är om det kommit in fukt så ballasten har tagit skada. Kan man kolla funktionen på den på något sätt utan att plocka ner hela lyktan? | |
|
Skifta lampa med andra sidan, då ser du om det är lampan eller ballasten. På en E46 jag ägde för länge sen så var det lampan, när den går sönder så slocknar den som vilken annan lampa som helst. Det var efter ca 18000 mil tror jag. Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Det är 120:in det gäller. Lampan är det som sagt inget fel på. Men såg i morse att det kommit in kondens i lykthuset, så någonstans läcker det in vilket borde betyda att någonting har lagt av pga fukt. Är ballasten verkligen så känslig för fukt? |
|
|
Hur vet du att det inte är lampan? Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
| brukar dom inte mörkna/bli lite lila aktiga innan dom slocknar? | |
|
Tog loss lampan och kollade och sen såg ut som ny. Har inte gett något tecken på någon försämrad styrka eller färgskiftningar. La bara av helt plötsligt. Plockade loss skyddet bakom ett par dagar innan för att se vilken typ av lampa det var till ringarna, har väl då antagligen inte fått dit skyddet helt och sen tvättat bilen och därmed har det trängt in fukt. Min teori eftersom det blivit lite kondens i huset. Är ju D1S lampor, där sitter väl hela paketet på själva lampan med lite närmare eftertanke? |
|
|
Hur kollade du att lampan fungerade efter att du tagit ut den? Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Får hem en uppsättning 6000k lampor under nästa vecka. Tänkte byta allting då i stället. Så får vi se vart felet ligger. Högra sidan är inte allt för rolig att hålla på med. Vill man slippa helt uppriva händer så ska luftburken plockas bort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.