|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, kan jag ha fälgarna jag har på min e28 också på en e23:a? Lätta inte på högerfoten! | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
ska vara samma |
|
Okej, tack. Hur är det med breddningen då? Lätta inte på högerfoten! |
|
|
Nopes, om det inte är mycket speciella E28 fälgar så kommer du inte att ha rätt rullomkrets, däcken blir helt enkelt för små. Det går en hel del E23:or på E28 fälg, det ser inte roligt ut när de svänger och de underdimensionerade däcken håller på att kränga av fälgarna. Farligt och inte särskilt roligt att köra med. För att förtydliga mig, du kan naturligtvis ta fälgarna och lägga på andra däck med rätt dimension på, det är inget problem. Men att ta däck+fälg direkt från E28 och skruva på E23 blir inte bra (om du som sagt inte har någon överdimension eller likanande på E28:an). Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Okej, tackar.. Så 17":are med 215/40 kommer bara se löjligt ut asså... Du har inte fått mitt mejl eller? Kanske har vägarna förbi i helgen.. /Magnus. Lätta inte på högerfoten! |
|
|
Är det Magnus? Det senaste jag fick av dig var väl att du skulle låna svärmors bil och titta förbi... men det hoppas jag att jag svarat på, för det var ett bra tag sedan. Jag har en massa automatiska sorteringsfunktioner i min mailbox (får ca. 300 mail om dagen) så jag ska kolla att ditt mail inte blivit felaktigt insorterat någonstans. Den letar ju efter särskilda ord och flyttar in mailen i undermappar... Hittar jag något så skickar jag svar direkt! Det var ju lite speciella fälgar, det kan nog hända att de platsar på E23, måste kolla rullomkrets och sådant noggrannare. Jag trodde det var vanliga E28 alu eller liknande... Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Ja det stämmer det! =) (namnsdag å allt) ;) Jaha, men vi snacka typ om ett möjligt byte (även om det kanske inte blir så) Det var det senaste jag vet vi snackade om.. Jasså, okej, då var det jag som var otydlig.. Jag har 100+ Diablo med Eagle F1, kanske skulle passa fint.. Lätta inte på högerfoten! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.