AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.573

E91, LCI eller inte?

Hej autopowervänner!

Nu behöver jag er hjälp, jag har bokat upp denna bilen:
Länk

Det jag tvekar på är att den inte är med facelift eller LCI.
Vad har jag för fördelar med en bil med LCI istället?
Är det okej pris?

Trevlig helg!
Är det några förändringar i motorn eller är det samma?
Visa användare
789
johmei
335i E92
Ingen LCI/Facelift. Det kom sent 2009 om jag inte missminner mig. Dålig på pris på dessa.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Eller nu var jag kanske snabb igen. Glöm mitt inlägg, framlyktorna ser LCI ut.
Det är ingen facelift vad jag kan se. Men är det någon skillnad på motorerna? Eller något annat jag ska tänka på?
nej det är ingen LCI :)
Visa användare
789
johmei
335i E92
När kom LCI E91 till nästa gång jag ska ta fram det ur minnet?
LCI /facelift kom årsmodell 2009. (tillverkade från sept 2008)

177hk-motorn årsmodell 2008.
Ang bilen:

Rätt dyr för att inte vara en LCI som är betydligt snyggare.

Den har fö "sensatec" PLASTklädsel och inte skinn.
johan_s85: Bilen du länkar till har inte skinnklädsel som det står i annonsen. Utan den har BMWs Sensatec-klädsel vilket är vinyl och inte skinn. Det är ett bra prutargument om du verkligen är intresserad av just den bilen.

Den har samma 177hk motor som fanns i LCI-bilarna fram till 2010-03 då den ersattes av 184hk motorn.

Fördelarna med en ansiktslyft bil är att den ser mycket mer modern ut. Sen brukar det alltid vid ansiktslyftning göras diverse förbättringar. Nackdelen är att den är dyrare, men å andra sidan har jag fått intrycket av att den håller värdet bättre.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Det är enkelt att hitta en nyare med LCI i liknande skick och mil för mindre pengar än vad de begär för den du länkar till. Jag skulle avstått den bilen.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Bilen är lååångt dyrare än jag fick för min M-sport 325iT. Visst, 320d kanske har ett något högre andrahandsvärde(?) men det känns som att bilen i länken borde ligga runt 140.

Skillnaden mot LCI är inte stor Länk och då var denna LCI den första bästa jag hittade på Blocket. Tittade inte ens om det fanns ännu billiagare.

-------
//Lövet
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Tycker också att den ligger i överkant. Sålde i september min -08 320d Touring M-sport för 175 med ca. 9500 mil.
ma
54
magcar
320D E91 -09
M5 E39 -99
525iA E34 -92
9-5 Aero-00

Jag tycker att du ska satsa på en LCI, då den känns avsevärt fräschare optiskt! Men skicket på bilen och rätt utrustning(för dig) är ju faktiskt viktigare, åtminstone om du ska ha bilen ett tag.

BMW - is there anything else?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.