AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.827

Köptips F30 320d

No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Har reserverat en bil och ska bestämma mig idag, gillar färgsättningen men undrar om den blir för stötig att ligga och köra jobbresor? Ska köra runt 3000 mil per år totalt.
Något annat uppenbart som saknas i utrustning?
Prissättning?
Funderar även på en 520dA av samma modell men den känns lite gubbig och snålt utrustad, vad tycker ni är bästa valet och varför?

Länk

Tacksam för seriösa synpunkter på denna bil!
Har du specat en ny bil med samma setup? Jag tror inte det skiljer mycket med kampanjerna idag + rabatter. Och då har bilen gått 0 och inte 1700 mil :)
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Bygger jag en likadan kostar den 425, erbjudandet på advantage edition gick nyss ut, har inte sett något mer. Rabatter ser jag många som skriver om men jag har max fått 5%. Du får gärna plocka ihop en ny med liknande utrustning och ta fram ett pris åt mig, självklart köper jag hellre en ny om skillnaden inte blir för stor.
Aha, jag räknade med att Advantage fanns kvar. Det kommer sannolikt nya erbjudanden då, får vi hoppas. I utrustningsväg ser bilen ut att vara väldigt bra, inget missat vad jag ser.

Lycka till!
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Bmw.se har fortfarande kvar annonsen för advantage under erbjudande. Förvisso står det att det gick ut sista mars men jag skulle inte bli förvånad om de förlängt det med ett kvartal och bara glömt att uppdatera textetn. Nordicx: har du frågat bmw om erbjudandet är kvar?
gu
50
gunner77
520dA F11 -10
Jag har kollat offert i dagarna på 320xd och jag fick erbjudandepriset med advantage. Så det finns nog kvar.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Snygg F30 med det viktigaste i utrustningsväg. Prismässigt känns ok, men verkligen inte något kap. Har du försökt pruta?

Angående rabbat på privatköp så fick jag 6,5% vid beställning av F31. Finns säkert de som fått ännu mer såklart.
Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
Sjukt fin kärra! Jag saknar xDrive och värmare norrlänning som jag är, i övrigt har den ju allt :) Köp!!!
Al
149
AlpineProphet
Va fan... Nyss gick reklamen på 4:an för Advantage ed?!? Typ 2 min sedan... Då måste det ju finnas kvar ändå.
Enklaste sättet att pruta är att kolla med fler handlare. 5% är ett skämt, du skall kunna komma upp i 7-8% som privatkund.

Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ja 7-8 som privatkund håller jag med om att du ska kunna få.
Annars så är det ju grymt fin bil.
Prismässigt vet jag inte om det är så bra...
Borde kunna köpa en ny inte allt för långt ifrån
Min F31 är betydligt mer utrustad än denna och jag gav inte ens 400 för den ny. Har alla paket utom M-Sport plus mycket extra utrustning.

No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Ska kolla med min lokala handlare vad de vill ha för en likvärdig med Advantage ed. rabatt och se om de vill ge 5 %, bygger jag en och plockar på det jag behöver landar den på 385" borde bli runt 320" totalt med rabatterna på Ad. ed. paketet och 5-6 % utöver det.
Anedningen till att jag fastnade för den i annonsen var bl.a. att jag fick rätt bra för mitt inbyte, ska även kolla om de backar 5-6% vid renköp, den har det jag vill ha och lite till. Att den rullat några mil spelar mindre roll, kommer ha den i tjänsten och lägga 3-4000 mil per år på den så det blir byte igen om två år...
Då är jag mer orolig om den blir stötig och obekväm med m-chassiet och 18", får kanske lägga på ett set med 16" med 70 profil ;-)
Annars finns det ett gäng beg. 520d som man skulle kunna gubba runt i...
OK, är det inbyte så blir rabatten därefter. Det intressanta blir då mellanskillnaden såklart.
Al
149
AlpineProphet
Körde 320d F31 med m-chassi på 16" Nokia Hakka7 och den gick otroligt komfortabelt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.