|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har problem med ACS:en, såfort jag närmar mig 120 sträcket så slår den ifrån och ACS lampan blinkar. Det går INTE att ta sig förbi 120 med ACS påslaget. Bytte till sommarfälgar igår, 235 fram 255 bak, kan det ha med problem att göra? Tack på förhand | |
|
Bara bredden på däcken säger ingenting. Vad har du för fullständiga dimensioner? Det får nämligen inte skilja för mycket i omkrets fram/bak. Jag minns inte exakt hur mycket det får skilja i procent, men googla lite så hittar du nog det. Längst ned här: Länk kan du beräkna dina hjuls omkrets. Posta resultaten så kommer du att få svar. ___ Min bil: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Limiten är väl typ 5% skillnad, Det räcker med slitna däck bak och nya fram eller tvärtom och lika illa på samma axel även små skillnader i diameter ställer till det bla. med automatlådans växling. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Dimensioner fram är 235/45/17 och bak är det 255/40/17. Continental fram och GoodYear Eagle F1 bak, alla med bra mönster (5-6mm) | |
|
Med de däckdimensionerna så är bak bara 1.1% mindre än fram. Det borde inta vara fullt så känsligt. Är lufttrycken helt korrekta? |
|
| Är runt 2.5 bar i däcken, om det är rätt eller inte vet jag inte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.