|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325i med M-chassi, sänkt på fabrik med hårdare dämpare. Vilka däckdimensioner är tillåtna och passar min bil enligt besiktning och polis. Har 17" sommarfälgar, BMW orginal och har blivit rekommenderad 17/45/225 däck. Hur påverka bredden ljudnivån och bensinförbrukningen. Bilen är ny för mig.... | |
|
snackar vi endast 17 " ? bak kan man ha 255/40 17 också ... men då brukar fälgarna va åtminstånne en halv tum bredare .... jag har 320d E91 - 2009 , har 17" orginal ... var 225/45 17 runtom på V-spoke fälgar 8 * 17 .... bakdäcken var dåliga , bytte nu till 245/40 17 ( ville ha lite fetare bak , tyckte att fälgen är lite för smal för att köra med " den korrekta" större storleken 255/40 17 då jag inte ville byta ut mina fräscha fälgar .... därav valet 245/40 17 som jag tycker funkar på 8* 17 ( köpte 2 st continental sportcontact 5 bak ) , sportcontact fram med . 1% mindre rullomkrets bak än fram .... men punkavarningen har inte gnällt ännu i allafall ljudnivån ..... ja , vad ska jag säga , mina är 71 DB ljud på de breda .... tror knappt det skilljer nätt OM man köper rätt sorts däck . glömm inte belastningsindex , jag har 91 på både framdäck och bakdäck faastän det är olika storlekar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.