AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.371

Ett tips om billiga dubbdäck!

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Om man gillar att vara ute i god tid och dessutom vill spara en peng kan jag passa på att tipsa om Bythjul som just nu säljer ut Nokian Hakka 5 för 713kr/st(!) . Jag har beställt en uppsättning 225/50/17. Står det inget i annonsen skall det vara färska grejor. Dessa kostar annars runt 2200-2700st.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Glömde länken: Länk
3M
718
3MW
E36 Ti
Hur kan det vara färska däck när Hakka 7 har varit ute i typ två år? :/ och även hakka 8 är till försäljning i samma dimension. Nej måsye tyvärr säga att de däcken är DOT 08 märkta dvs tillverkade 2008 ;)
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
3MW: Vad du tror spelar dock inte så stor roll då du har fel.

Däcken finns fortfarande på Nokians hemsida: Länk och säljs fortfarande på Vianor för 2555 kr/st Länk

och på Däckonline för 2376 kr/st st Länk

Mina var tillverkade i slutet på 2012
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Då gjorde du ett kanonköp :)
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Weeman: Ja, det tycker jag ju och det var det jag ville tipsa andra om!!

:))

Nu är ju Hakka 5 en gammal modell i och med att 7 och nu 8 har lanserats, men många tycker att 5:an är ett bättre däck än 7:an. 5:an är tex dyrare än 7:an på däckonline. Hur 8:an är vet jag inte då jag inte sett några test på det.
E3
1.828
E36
USA bilar
3MW: Nokian har en förmåga att alltid köra två parallella premiumdäck, dvs senaste säsongerna har man kör H7 samt H5 och degraderat H4 till NM4 (samma däck som H4 förutom dubben som är vanlig rund dubb, då man sålt gen1 fyrkantdubben till Bridgestone)
Tidigare körde man följaktligen H5 samt H4 som premium och NM+ som ekonomialternativ (NM+ var alltså gamla H2)
Likaså har man på sommarsidan numer NSX som ju är gamla i3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.