|
|
|
|---|---|
|
Polaren ska sälja sin yamaha r1 av senare årsmodell Idag kom en snubbe som skulle kolla på den, han lämnar visakort och klocka osv som pant, sen drar han på provtur:) Min polare orkade vänta i 1,5 timme (fick inte tag i "köparen" ) så han ringde polisen, Nu några timmar efter, visar det sig att killen kört från kristianstaf, och fått soppatorsk i slöinge:) Hojen är beslagtagen men iaf i rättare händer, tur det för försäkringsbolaget va inte så positiva ang att han gått me på att "låna ut" hojen, o killen hade ju nyckeln till den osv... Ska bli spännande o se hur det slutar, och kontentan av detta blir väl att va me på provkörningen, eller få pengarna i handen innan du lämnar ifrån dig nyckeln | |
|
Vadå ska man sitta bakpå eller ? |
|
| För MÅNGA år sedan kollade jag på en GSXR750 och där löste ägaren det med att köra själv med mig bakpå. Jag bad honom ta det lugnt... men han skulle visst ändå visa vad den gick för.... Jag blev förbaskad och det blev ingen affär! | |
|
Captainoats: förslagsvis åka med när det gäller bil, cash up front när det gäller mc, välj själv ! :) Kris: mycket fiffel & båg , jag börjar känna att privataffärer med fordon är mer jobbigt än roligt, firma känns enklare om ja ska byta.. :) **BMW - alltid retar det någon ;) ** |
|
| Det finns ett rättsfall på en mc-ägare som släppte iväg en spekulant för provkörning på ett väldigt begränsat område, typ en IKEA-parkering, spekulanten drog och försäkringsbolaget vägrade ersättning...men säljaren fick rätt mot FB när de väl möttes i domstolen. | |
| Det är det eviga dilemat med mc affärer. Men bäst är om personen i fråga kan lämna sin bil, kompis som pant. Plocka upp någon på stan för att han/hon ska provköra ens hoj känns lite lurigt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.