|
|
|
|---|---|
|
Har kikat på olika typer av lackskydd i malmö området och hittat ett par stycken stora märken och tänkte kolla av vilka erfarenheter ni har med de olika. och vad priset ligger på en lite "äldre" bil. (antar jobbigare förarbete). det är alltså min 335Ci 09:a jag tänkte behandla. Av de stora märkena så har Malmö följande att välja på: Mr CAP Länk Ditec Länk Sonax Länk Just nu lutar det åt Sonax behandlingen då de verkar ha ett intressant lackskydd som håller väldigt länge utan återbehandling. Är det någon som har erfarenhet av dessa i malmö området? Någon jag missat som jag borde överväga istället? Sonax partnern i Malmö verkar ha bra erfarenhet inom lackbehandling (jobbat på hagmans /ditec och nu sonax). Saxat ifrån sonax sidan: Vad är skillnaden mellan Ditec, Hagmans och SONAX lackskydd? Jag har jobbat med alla tre och ser tydliga skillnader. Hagmans är ett svenskt lackskydd som liknar ett bra vax. Återbehandling bör göras varje år. Ditec är en tunn plastfilm som härdar ovanpå lacken på din bil. Återbehandling bör göras efter 12-18 månader för att plastfilmen slits bort. SONAX har däremot lyckats med något unikt, ett glaskeramiskt lackskydd. Det blir glashårt! Jag har själv gjort tuffa tester på alla lackskydden och det är stor skillnad på dem. Ni kan kanske gissa vilket som vann? En annan stor fördel är att SONAX har 14 forskare som har utvecklat lackskyddet. Mig veterligen så är vi ensamma om sådan forskning. | |
|
Jag skulle rekomendera Vonne Länk som numera håller till i Vellinge. Något dyrare än Ditec men PAS-lackskydd tycker jag har hållit väl så bra som Ditec och ytan känns något blankare. Vonne är dessutom duktiga på poleringen innan behandlingen vilket när det gäller Ditec varit lite så och så. Tidigare när Vonne hade lokal i Arlöv så skötte han alla Autoropas bilar. Jag kör Ditec på min Golf men har då anlitat P&B i Lund och har varit nöjd. ___ //Ulf |
|
| Ditec förstörde en av familjens jaguarer föra året, skulle inte rekommendera dom... | |
|
Hört att mycket av resultatet kommer av förarbetet, och att många stora märken är likvärdiga, det är mer personalen på individuella firmor som gör att man väljer just dem i den regionen. Här om Vonne innan, så jag tror nog de är bra. Någon som prövat Sonax? Anledningen är mest att slipper göra en re-kondition varje 1,5 år. Verkar ju väldigt bra med en rekond som håller ca 5 år tycker jag. |
|
| I malmö så är det Vonne som gäller alla dagar i veckan. | |
|
Vonne el Autoropa kanske? Jag snackade med Autoropa på Bilmässan i Malmö för något år sedan och dom verkar göra en fin lackbehandling. Ditec skulle jag hålla mig undan... hade problem med dom i samband med lackskyddsbehandling på våran BMW 1-serie. Visst ärendet löste sig till slut men efter en massa påtryckningar från min sida samt en lång tråd här på forumet. Satt sig djupt i själen.... //Kristoffer |
|
| Lätt Vonne alla dagar i veckan,han har lack skyddat samtliga mina bilar i alla år med strålande resultat! www.vonne.se | |
| Hade X3 på Vonne häromveckan. Perfekt service och resultat. Jag fick betala 5000kr för en behandling (begagnad SUV). Har tidigare utnyttjat Ditec i Malmö innan och var sådär nöjd, de verkar ibland leva lite på gamla meriter. Så mycket billigare än Vonne är de inte heller, tror jag fick betala närmare 4000kr för en nyare Audi A3. Jag skulle helt klart välja Vonne. | |
|
Jag tyckte det var värt och testa Sonax Center Malmö, just pga den långa hållbarheten. Lämnade in bilen igår, hämtade den idag. Gjorde även ett fälgskydd + deras fönsterskydd. (han bjöd på båda vilket var väldigt schysst). Allt ihop gick på 5k för bmw 3 serie coupe. Resultat blev väldigt bra. Helnöjd! Nu får vi se hur bra det håller bara :) Fick ett garanti bevis som håller i 5 år (värdehandling). Man kan åka in på gratis kontroll 1 gång om året, ifall behandlingen inte hållt, så gör de om hela gratis. Värt o ha som alternativ till Vonne (ifall någon vill pröva något nytt). |
|
|
Hämtade bilen hos Vonne idag, mycket nöjd mer resultatet!! Nu återstår bara att se hur bra det håller i längden Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| För att väcka liv i en gammal tråd, vad tyckte du om resultatet efter ett tag Cove? | |
|
Hej, återupplivar tråden med en fråga ang. ny bil och lackbehandlingar i Malmöområdet. Vilka ska man vända sig till? I Stockholm har jag anlitat MrCap Bromma och oftast varit nöjd. Fick förslag från MrCap Malmö att köra deras nybilserbjudande på största programmet "MasterTreatment" och betala för en "FormulaU", dvs. 3 725 kr inkl. moms. Då går dom igenom hela bilen inkl. motorutrymmet, lägger utvändigt och invändigt skydd samt GlassShield på rutorna typ. Vad finns för andra vettiga förslag, gärna jämförbara men helst billigare? Bilen är Alpinvit. Sonax Malmö skulle ha 4 000 kr inkl. moms för deras Glaskeramiska behandling. Någon som använt, sett eller hört något om denna jämfört med MrCap eller dylikt? Tacksam för tips! |
|
| Jag gjorde en MasterTreatment hos Mr CAP och visst blev bilen ren och lacken blev som ny men jag förvänta mig att bilen skulle få en "hinna" som skulle göra det enklare att tvätta rent den, efter två veckor kunde jag inte märka någon skillnad så i ditt fall hade jag wrapat bilen istället för att slösa en massa pengar på en onödig vaxning. | |
| Vonne skulle jag rekomendera (återigen), har sedan jag skrev inlägget för snart 4 år sedan låtit tre bilar blivit lackbehandlade med lika bra resultat varje gång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.