|
|
|
|---|---|
|
Hej, enkel fråga, Behöver jag tänka på något om jag ska koppla ur batteriet ett par timmar på en e91 -10? Tänkte så det inte blir felkoder eller liknande, ska demontera extraljus. Mvh | |
| Min högtryckspump och styrenhet gick sönder (20000 kr) när jag lossande batteriet. Vet inte (inte heller bmw) om det var därför. Jag kommer aldrig mer lossa mitt batteri i alla fall. | |
| Extraljus som i dimljus eller? Är det ens nödvändigt att koppla ur batteriet? | |
|
Man måste ju kunna koppla ur batteriet för eljobb tycker man. Ska inte vara några problem med att ta bort batteriet även om vi har komplicerade elsystem idag. Jag har haft det borta ett par gånger i min E92 utan problem. Har även haft en E90 och en E93 strömlösa vid el installationer utan speciell åtgärd eller problem. Klockan får ställas om men det är allt. Om du inte skall ta bort hel kabeldragning med relä och grejer så kan du väl montera av extraljus utan att koppla bort batteriet. |
|
|
Ta bort säkringen för extraljus så blir det strömlöst. |
|
| Jag har kopplat bort jord kabel på min E91 (2009) batteri flera gånger utan ngt problem alls. Radio och tid/klocka data måste ställas om efter återkoppling, annars ingenting. | |
| Jag skulle rekomendera att låta bilen gå i sleepmode innan bortkoppling av batteri. | |
|
Det är bara att lossa minuspolen. Därefter kan du lossa pluspolen och ta ur batteriet om du så vill. Att bortkoppling utav batteriet skulle förstöra både en högtryckspump och dess styrenhet känns väldigt långsökt. |
|
| Säg det till min bil Chris.. | |
| m3rso: Det var garanterat en ren tillfällighet och har inget att göra med att du kopplade bort batteriet. Även om du inte kopplat bort batteriet hade bilen med stor sannolikhet inte startat på grund utav exakt samma anledning. | |
|
Denna gången fick batteriet vara ikopplat, hittade en säkring i motorutrymmet så lät kablaget sitta kvar då jag funderar på att gömma ett par extraljus innanför grillen inom en framtid. Tack för all hjälp, bra att veta till nästa gång om inte annat |
|
| Så är det nog Chris, men det va sjukt så jag kan inte beskriva det.. | |
|
Ja eller hur? -Hej bilverkstaden det är så här att jag tror mitt batteri i BMW:n är slut. -Jo serru då äre asså dax att skrota kärran;) |
|
| Vissa konstlar till det med underhållsladdning i motorutrymmet under batteribyte men är klart överkurs! Klart man skall kunna lossa batteripolen. | |
| Hahaha helt rätt stooges :P..Haft så mycket otur med min bmw så vete fan om jag nånsin mer kommer köpa en bmw tyvärr.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.