|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag är inne på att bli BMW-ägare igen efter några Volvoår och har hittat ett intressant objekt på Kvarndammen. Det är en 530 xdA -09 E61 som har ett antal anmärkningar, inget oroväckande men en som gör mig lite fundersam. Det gäller oljesöl under motor och växellåda. Någon som har försalg på vad det kan bero på och hur svårt det är att fixa? Är det troligt att det är nåt svårt/dyrt? Länk Tack på förhand! Hälsningar, Håkan | |
| Tyvärr har jag inte möjlighet att åka och titta på bilen innan budgivning vilket förstås skulle kännas bra samt att försöka lokalisera oljeläckan. Det är ju svårt uifrån bild och beskrivning på kvd. | |
|
Kan vara vad som helst. "Öljesöl" tycker jag mig se på de flesta bilar jag skruvat med även fast de aldrig blir några fläckar/pölar på marken under bilen. Dieslarna brukar av någon konstigt anledning vara söliga under insuget på toppen och blocket. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Tack för svaret Chrille. Sölet kanske inte är så mycket att bekymra dig över då? |
|
| Av någon anledning jag inte förstått så har dieslarna ofta olja i insugningssystemet. Det i kombination med att gummiringarna mellan insug och topp läcker så trycker de ur sig olja. Byte av dessa packningar och tvätt råder bot. | |
|
Tack Rickard för ditt tips. Jag budade inte på denna bil men det låter inte som att man ska vara så rädd för en diesel med lite oljesöl. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.