AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
9.896

Mercedes CLA pris/rabatt

Sida 1 av 2
Pe
111
Pelle_530
530 XI Touring-06
Pegeout 307 cab
På fredag släpps nya MB CLA, tycker den är sjukt snygg på bilder.
En stark kandidat till nästa bil.
När det släpps en helt ny modell, hur mkt kan man få i rabatt?
Vad är rimligt?
7-10 % i rabatt, normalt så brukar man inte få jätterabatter när en helt ny modell lanseras.
Iofs borde väl rabatterna komma kort därefter med tanke på att försäljningen gick ner 20-30% i mars mot föregående år.
tycker oxå designen va riktigt fin , en modell de verkligen lyckats med. tyvärr framhjulsdriven
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Finns med 4motion också.
MB har hittills varit väldigt aggressiva med relativt höga rabatter jmf med BMW. Fick 12% när jag frågade om ett "bra pris" som privatperson när jag tittade på en ny C-klass för ett par år sedan. Iofs var modellen då 2-3 år men det är långt bättre än vad jag lyckats få hos BMW. Men 8-10% känns som en bra startpunkt...
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
såg en sådan i spanien i påskas. Släpper de den senare här alltså.
Men håller med. rätt cool, och snygg
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Kan man beställa AMG 45 versionen från fredag också eller kommer den senare?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Fick hem MB-reklam i brevlådan i går och CLA och även AMG 45 ser läckra ut även om jag aldrig varit någon riktigt MB-fantast.

___
//Ulf
cla känns ju som ett bättre köp än c-klass i alla fall.. ja har heller aldrig varit en merca fantast men denna skulle jag kunna äga
var och provsatt en cla 180 idag.. måste säga att den såg väldigt bra ut i verkligheten om än något fulsnygg.. den ser hög o biffig ut fram och något slätare och lägre bak.. inredningen var riktigt snygg men takhöjden bak var katastrof.. jag är visserligen 192 lång men ja får plats i en 135 coupe men här var jag tvungen att böjja på huvudet.. summa summarum en väldigt lyckad modell
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kollade som hastigast in CLA i dag när jag var på MB och hämtade ut AMG:n från service. Lyckad design om än inte lika elegant som CLS. CLA 45 AMG kommer senare, jag tror efter sommaren.

AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på"
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag vet inte om AMG-versionen går att beställa än, men jag fick en inbjudan till ett AMG-event nästa vecka till invigningen av Stockholms nya AMG Performance Center, det känns som det kanske borde visas upp där.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Har aldrig varit någon Merca-sucker men fick också inbjudan igår. Lite kul att min kompis som har en SLK 350 inte fick någon ;)
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Hade sneglat en del på nya cla men så läser jag här att det är framhjulskrafs. Fan.
Vet någon om Amg varianten blir 4wd?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
ja

-------
//Lövet
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Även vanliga modellerna kommer gå att få med 4matic som jag skrev ovan.
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
MB-klubbmedlemskap ger 10% rabatt rakt av, dvs även på paket etc., vid beställning av ny bil. Dock måste man varit medlem minst 1 år.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Tycker den är mycket läcker. Blir ju nästan sugen på en. Men de finns inte i Touring :(
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Det kommer kanske en Shooting Brake med tiden ;).
Pe
111
Pelle_530
530 XI Touring-06
Pegeout 307 cab
Varit i kontakt med dom och lev tidigast i december.
Ngt om att USA först tackat nej till modellen och sedan ångrat sig.
Måste vara en katastrof att visa en bil för att sedan inte kunna leverera 8 mån senare.
Antar att AMG modellen kommer få så lång lev tid med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.