|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har haft problem med att bilen: 1. Pumpen ej startar 2. När bilen är varm och man startar den, så går den ryckigt tills man kört och varvat MYCKET 1 gång. Sen går det bra igen 3. Bilen har vid ett flertal tillfällen vägrat starta. Det som är kollat och konstaterat är: 1. Har bytt till en pump jag vet är okej. 2. Har bytt pumpens relä. 3. Konstaterat att relät ej "drar" vid varje startförsök, då startar ju inte bilen eftersom pumpen ej går. 4. Har testat att bygla så att pumpen går konstant. Men bilen startar inte ändå. Så då betyder det att den signal som säger till relät att dra, MÅSTE fungera om bilen ska kunna starta. Denna signal fungerar alltså ibland och ibland inte :S Jag antar att denna signal kommer direkt från boxen. (har ej hittat information eller elschema) Då gissar jag på följande alternativ: 1. Boxen är kass? 2. Vevaxelgivare är kass? 3. Någon annan enhet än ovan nämnda som ska skicka signal till boxen för att ge "klartecken" att kunna starta? Är jag ute och cyklar eller vad tror ni? Gärna svar från personer som känner sig kunniga inom området, vill alltså gärna slippa gissningar från folk som ENBART gissar utan någon KOMPETENS! Tack på förhand!! MVH | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.