AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
356

HJÄLP, vad är det som är fel

Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Hej

Min bil rullade idag iväg för mig när jag stod i kiosk kön och for rakt ut för en slänt ner bland buskage och skit och sedan rätt in i ett träd. Jag lyckades få upp den med lite hjälp men det är lite saker som har hänt. 1:an,3;an,5;an och backen går i läge men inte ordentligt och det känns trögt när man gör det. Kör man lite så hoppar dom ur. Vad är det som kan vara fel,någon som har en aning?? 2:an och 4:an är dom enda som känns helt ok och fungerar ok också.
När bilen står på tomgång så är det nån vibration och nåt läte som inte låter speciellt bra, vibrationerna känns i hela kroppen.
Någon som har en aning??? Det enda kosmetiska som gick sönder var höger lyktglas fram + att spoilern trycktes in en bit men den drog jag ut bara.
Tack på förhand.
MVH

Velgro
Någonting med urtrampningslagret tillsammansmed ngt annat fel kanske. Om detta är trasigt kan det förklara varför du plötsligt rullade iväg, du borde då ha svårt att koppla ur. Låter som ngt i växellådan också gått sönder eftersom växlarna åt "ett håll" går bra.
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Fick den ingen smäll underifrån? Då skulle ju kanske låda/motor ha kunnat flytta sig lite. Då skulle ju det bli mystiskt med växlarna då det går ett länkage från spak till låda. Det måste ju vara mellan spaken och lådan felet sitter i alla fall. Lådan kan ju inte ha gått sönder.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
kan inte vara den nya funktionen som spökar :)

BMW utvecklar den nya Aktivstyrningen
BMW revolutionerar bilkörningen, eller rättare sagt bilens styrning. Den nu presenterade, innovativa Aktivstyrningen anpassar automatiskt framhjulens styrutslag till bilens hastighet vilket inte bara gör bilen mera lätthanterlig utan även höjer körsäkerheten och komforten.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.