|
|
|
|---|---|
|
Man kanske ska lägga till larm? Länk ///bmwlars | |
|
BMW original larm vet buset hur man tar sig förbi tyvärr, och för att få igång bilen behöver de inte anstränga sig mer än så här: Länk //Bjersér |
|
|
Det var det här klippet jag tänkte länka till, där ser man tydligare att bilen nekar nyckeln i början: Länk //Bjersér |
|
|
Har man sett dokumentären Fransk Maffia (har varit uppe tidigare här på forumet Länk man följer bla en biltjuv som trålar lämpliga objekt i sin RS6 o kollrar bort polisförfölj utan pulshöjning) så inser man hur svårt det är att få ha kvar dyrgriparna på garageuppfarterna. Man häpnar hur enkelt det är bara man har rätt grejor och lite knowhow. |
|
| Uppdatera programvaran i bilen (cas) så ökar chansen att bilen står kvar på morgonen... | |
| Uppdatera programvaran i bilen (cas) så ökar chansen att bilen står kvar på morgonen... | |
| Mjo, de i england får ju uppdatering till sina bilar så det inte ska vara så lätt att sno skiten med obd porten. Tog kontakt med BMW förra året men då visste de inget, har inte orkat kolla nu om de erbjuder några uppdateringar. | |
|
Har sett dessa filmer tidigare, men har alltid funderat på om det verkligen är så enkelt? Man läser ju att dyra bilar försvinner ibland. Någon Porsche, bmw, merca, osv, men det rullar trots allt ganska många bilar på våra vägar som vore intressanta för tjuvar. Varför händer det inte oftare om det är så enkelt? I filmerna framstår det som om man tar en bmw på en minut, och visst, det kanske man gör när det fungerar. Fungerar det alltid?? Fungerar det varannan gång eller kanske en på tusen? Kan man ta något på en minut eller två som inbringar ett värde på flera hundra tusen, kanske en miljon, så kan iaf jag tycka att det borde springa runt många, många fler tjuvar och ligor som ägnar sig åt sånthär. Det framstår som om det vore lättare än alla bankrån, inbrott och värdetransportrån i hela världen. Eller har jag fel? |
|
| Det svåra är väl vad du ska göra med bilen när den väl är stulen. | |
|
jaronsso, titta lite på statistiken över stulna BMW X5 och X6. Det är svårt att inte bli överraskad eller rent av chockerad över hur många bilar som faktiskt stjäls. Även Porsche Cayenne och VW Touareg har i perioder varit hårt utsatta. När systemen en gång är knäckta så är det en baggis att stjäla dessa bilar och det handlar inte om några krav på tillgång till utrustning utvecklad av NASA utan prylar som vem som helst med rätt plånbok kan köpa via nätet. Lyckas man bygga en organisation där det finns avsättning för de stulna bilarna så är utrustningen hemräknad på ett mycket ringa antal lyckade stötar. Det som stör mig mest är att tillverkarna antingen bara tittar på eller tar flera år på sig att agera. |
|
|
Jaronsson: Det försvinner betydligt fler bilar än vad man tror i Sverige och resten av Europa, räderna mot X5/X6 som kommer då och då är ett exempel där ett tiotal bilar kan försvinna på kort tid. Sedan är det lugnt ett tag, sedan kommer en ny liga. Sedan är bilarna värda pengar på den svarta marknaden, men som de tar upp lite kort i dokumentären ovan får man inte ut bilens listpris när den säljs som stulen utan en mindre del av det. Freddesix: Jag tycker det är ett mycket sunt beteende av biltillverkarna, man gjorde stora framgångar inom området men upptäckte att desto svårare bilarna blev att stjäla desto större risk att buset gav sig på bilens ägare direkt i form av ett rån eller en kapning. Jag ser hellre att min bil försvinner medan jag ligger och sover än att någon pekar en pistol mot mig och ber om nyckeln! //Bjersér |
|
|
Freddesix & bjärser: Statistik över vad, och i jämförelse med vad? För att kunna se om det stjäls så tusan många x5 och x6, mer än andra bilar alltså, så behöver man jämföra med något. Kan du skicka en länk på någon statistik? Tvivlar inte alls på att man kan sno en bmw om man vill, och att det kanske kommer nån räd hit och dit, men tycker ändå att dessa videor och skrämseltexter i diverse kvällstidningar är något överdrivna. Naturligtvis kan systemen köpas för rätt pengar. Man kan köpa allt på jorden för rätt pengar. Vidare så får man naturligtvis inte listprisvärdet för en stulen bil. Men nog får man bra med deg för en kärra i miljonklassen oavsett om den är stulen eller ej. Men, inget av det där vad det jag skrev om. Jag ställer mig bara frågande till den faktiska enkelheten i att sno en ny bmw, och hur man ska tolka dessa videos. Jag förstår också att man kan sno en bil. En ny bmw, Porsche, etc.. Frågan är bara hur enkelt det FAKTISKT är. Det framstår nämligen som att man kan sno vilken miljonbil som helst på en minut. Att man kan bygga en organisation och räkna hem stötarna snabbt, osv, osv. Jo, det låter ju bra, och inte någon raketforskarverksamhet direkt. Nästan så man skulle börja själv. För det är ju så enkelt! Till sist. Tolka inget av det här som att jag gnäller på er. Gillar dock att försöka se saker och ting på två sätt. Man blir alltför ofta blind och lurad av både videos och kvällstidningar. |
|
|
Ett nytt sätt att själa en BMW..Länk ///bmwlars |
|
| jaronsso: Länk <- den där kostar inte ens mycket | |
| Här hittas ett antal vagnar: Länk | |
|
Hmm fel länk tror jag..=) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.