AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.217

F30 Bluetooth Prof

Kr
138
Krubbas
520dA -16
När jag parkopplar iPhone 5 och bilen blir telefonen automatiskt ljudlös (inget ljud vid email t ex). När jag streamar musik från iPhonen kommer dock emailljuden ut gennom bilens högtalare. Detta är bra. Men stänger jag av musiken eller radion genom knappen på radion (ljudknappen) så tystas allt - även t ex emailljud från telefonen. Hur fixar man detta? Vill förstås kunna ha mobilen parkopplad, inte lyssna på musik (varken radio eller stream) men ändå höra ljud när t ex email kommer. Antar att det är en inställningsfråga. Någon som har koll på detta?
Jag tror det är meningen att du inte ska höra när du får e-post eftersom att du inte ska sitta och läsa dem under tiden som du kör bil.
Kr
138
Krubbas
520dA -16
Passageraren kanske vill läsa.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Det kan du inte. E-mail ljudet ër ingen "rington" och avbryter därför inte om du inte lyssnar till något som ligger på iPhonen. E-mail ljudet är i samma "klass" som ljudet från en notifikation från en annan app tex. Det vore också irriterande om den bröt varje gång något hände på telefonen.

Kr
138
Krubbas
520dA -16
Jag måste säga att jag tycker detta verkar jättekonstigt. Jag kan alltså inte parkoppla iPhonen om jag samtidigt vill höra emailljud eller notifikation från t ex Waze om olyckor eller poliser eller något annat. Som jag uppfattar dig kan jag inte ens ställa in det så att dessa ljud kommer från telefonen (istället för bilhögtalarna) när telefonen är parkopplad.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Jag får E-post ljud när min är parkopplad och även sms. Däremot så mina app notifikationer låter från telefonen.
Men jag har ingen Iphone utan jag har en Samsung Galaxy Note.
Så kanske är något med Iphone då?
Kr
138
Krubbas
520dA -16
Tack. Ja det verkar tyvärr inte bättre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.