|
|
|
|---|---|
|
Tjena! tänkte höra mig för lite ang växellådsolja det funktar under urtappningspluggen och tänkte passa på att byta rubbet, ringde den lokala bmw verkstad och blev hänvisad att kolla vad den står på den Gula lappen på vxllådan. Nu ser jag inte vilken beteckning och bmw påstår att de inte kan hjälpa mig. Vad ska jag göra ? // Claaau | |
|
Är det manuell eller automatlåda? Om det är manuell låda skall du ha MTF LT-2, köps hos BMW. Är de snälla kan du köpa på "lösvikt" annars får du köpa en hel femlitersdunk. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan, Det är en manuell vxl. Tog även bild och försöker filura vad fasen de står men det är ju helt omöjligt. Är du säker ? De sa att det är olika på olika bilar samt modeller? Vad är skillnaden mellan 1,2,3???? Tacksam för svar. |
|
|
MTF LT-1 tror jag inte ens säljs längre. Om jag inte är har fått fel information, skall MTF LT-2 vara bakåtkompatibel som ersättare för MTF LT-1. Utan att vara 100% säker, tror jag inte att någon E46:a har varit fabriksfylld med annat än MTF LT-1 och 2. Vad är det för verkstad som inte kan hjälpa dig? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.