AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.843

Dör vid lite gaspådrag och är slö

Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Hejsan. När min fru är ute och kör vår 530-01 så har hon nämnt att den har ibland dött när hon ska gasa sig ur rondeller eller åka från stilla stående och att bilen känns orkeslös.
Men när jag har kört den har jag inte stött på problemet förens i dag.
Bilen har funkat fint till och från jobbet. Men ifrån okq8 nu ikväll efter en handtvätt råkade jag ut för samma fenomen.
Bilen går felfritt på tomgång och startar bra men man kanske får nöta 2 sekunder längre på startmotorn ibland.
sen när jag ger lite gas så dör den tvärt men om jag ger på den kanske halv gas så går det bra och den känns rejält orkeslös och tar tid att varva ur på varje växel.
Har läst och sökt här på forumet efter snarlika fenomen utan att bli nå klokare.
Men de jag tänker på är vevaxelgivare, bränslepump/filter eller kanske ett luftbälgs läckage. Tacksam för svar.

Mvh Thomas

Ju
94
JuniorS
530d Sedan -09
523i Sedan -97
Jag hade ett liknande problem på min bil, fast det var mer att den dog när jag kopplade ifrån eller, precis som du, gasade för lite.. Det visade sig vara en slang i motorrummet som hade lossnat.. Då dog tydligen bilen som säkerhetsåtgärd för att inte dra in skitluft eller nåt
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Hej igen! Kom ju på att jag hade en OBDII liggandes och läste av bilens felkoder med telefon och fick fram felkod P0344 Camshaft position sensor "A" circuit intermittent (bank 1 or singel sensor) A är tydligen intake

Hittade sen på tuben hur man byter den.

Länk

Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Tänkte bara kolla så att du är medveten om att många haft problem med nya givare som är icke-original.

___

Min bil: Länk
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Jag har tittat på lite olika alternativ allt ifrån kina kvalite med pris på 70kr till BMW original för 1130kr. Och de var lite av de du nämner pbengtss som gör mitt val ganska lätt. Kvalite får gå före pris för att vara på den säkra sidan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.