|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Har stöt på lite problem med ista/p Vi ville ända inställningar för infällning av backspeglarna på en e65 men tyvärr la förstärkaren av istället. Inställningarna vi gjorde fungerar men nu när man försöker koda om förstärkaren så vill programmet även koda på DCS ?Någon som förstår varför det inte går att bara välja en styrenhet utan att man måste programmera fler och hur man ska göra nu för att komma vidare. I bilen sitter det logik 7 förstärkare som det inte går att ändra några inställningar på men radio/cd och allt annat fungerar. Får upp felkod S 0001 i ista. Alla som kan komma med något som kan hjälpa är tacksamt. Tack på förhand! | |
| ingen som vet något som kan hjälpa?? | |
| Kolla eller fråga på bmwcoding.com istället, finns nog mer information där. | |
|
Har även provat där men inte fått något bra svar! Hade varit kul om någon vet om en modul verkligen kan låsa sig i ett läge som inte går att öppna fast än all hårdvara är okej?? |
|
|
Popo, vad är det du gjort i ista? Eller rättare sagt, vad har ista gjort. Kan inte se att "bara" ändra inställningen för speglarna skulle påverka förstärkaren alls... / Rickard |
|
|
Hej Rickard Tror att det blev dubbel fel av mig. För det första koda jag med bilen igång! Och det andra va att vi ville inte att den skulle gå in i ampen och greja och därför satte vi inte in MOST koppling! Resultatet blev ju som det blev! Har varit och kollat med en BMW verkstad men dom säger att man måste byta ut hela förstärkaren. Men jag tycker det inte känns som det är något hårdvarafel utan mer som mjukvarufel så det borde gå att återställa. Eller är jag helt ute och cycklar? |
|
fredde 7 |
Popo: Varför går/skall man inte koda med bilen igång? |
|
För ista kan vilja koda/Programera massa roliga saker som inte behövs eller är relevanta att koda om ex min förstärkare! Jag har provat igen efter det blev fel och då ville den in på DSC och koda. Då fortsatte jag aldrig. Men har provat igen mer en stabil 14.4V laddare/batteri ersättare. Och då visar den endast fel på förstärkare och inget om DSC! Så om ni ska koda med bilen igång så va väldigt försiktiga! Har fått tips om WINKFP är det någon som har använt eller provat det? |
|
|
WinKfp kan eventuellt lägga på mjukvara på din förstärkare, det kan defenitivt vara värt att prova. Nackdelen med ista är att den vill uppdatera hela bilen vilket är väldigt smidigt, men samtidigt oerhört inflexibelt. Med WinKfp kan du programmera enslikda moduler. Jag använder påda programmen fast för olika saker. / Rickard |
|
|
Tack Rickard för din info. Om du har kört WINKFP... Du har inte lust o lägga upp en guide? =) eller skicka mig pm om var jag kan hämta det och lite kort hur man använder det? Tusen tack Mvh Popo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.