|
|
|
|---|---|
|
I helgen gjorde jag iordning pixlarna i min hastighetsdisplay enl mekartipps här på sidan, med nöjesvärt resultat. Hade en långärmad tröja på mig och lyckades klantigt nog fastna med armkanten i hastighetsvisaren när jag skulle sträcka mig efter ett verktyg. Visaren kuggade över nålstoppet och sjönk sakta och pekade rakt ner. Så försiktigt jag kunde lyfte jag tillbaka visaren. När jag sedan kört bilen nu har jag upplevt att mätaren visar för lite, vilket ochså bekräftades av gps:en. frågan är om den mekaniskt kuggade över i instrumentet eller om det går att kalibrera på ngt vis. Ngn som vet ? Skulle den visa för mkt vore det en sak, men 10km/h för lite är oerhört frustrerande om inte annat mkt bötesvänligt. Hjälp uppskattas! | |
|
Problem löst! tog isär mätaren igen och vred mkt försiktigt hastighetsvisaren runt mätaren till bottenläget, där kommer ett stop (strax efter 250km/H ) där du mkt försiktigt kan vrida fram mätaren på axeln. så nu visar den 7 km/h för mkt istället för 10km/h för lite = mkt bättre! mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.