|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag har den ena bilen på verkstan för att göra en felsökning då SRS-lampan lyser. Nu ringer dom och säger att dom inte kan felsöka då den inte har OBD (2), utan den gamla varianten. Stämmer det? Det är inte en BMW-verkstad. Bilen är en 320-99 E46 Med vänlig hälsning Bellamy | |
|
Verkar vara gamla varianten på din bil. Länk 628csi |
|
|
Hmm men OBD2 är väl det som sitter vid pedalerna? Där har jag en lucka med ett uttag likt scartkontakt. Har även kikat i motorrummet efter nåt annat uttag men ej hittat nåt. Med vänlig hälsning Bellamy |
|
|
Ring verkstan och berätta vart dom hittar luckan , låter som någon inte orkade leta riktig. Om det är så att du har bara den gamla runda kontakten och bor nära göteborg så kan jag låna ut min adapter till din verkstad eller till dig. Mvh Gunnar |
|
| Jag har båda uttagen på min E39 99/12 och båda uttagen funkar fint med min Bluetooth OBD2. | |
|
Jo jag ringde och berättade var jag hittade luckan och kontakten. Jag tror som du, att nån lat jävel inte orkade gå ut och kolla! Med vänlig hälsning Bellamy |
|
|
Du borde ha den gamla runda också. Sitter uppe till höger (passagerarsidan) vid abs-enheten. ///BMW - Was sonst! |
|
|
@Johan Ungefär där pluskabeln från batteriet sitter? Med vänlig hälsning Bellamy |
|
|
Grejen är att du bara får ut miljödata från motorn från uttaget ovanför pedalerna på de tidiga E46:orna - det är bara via det runda uttaget i motorrummet som man kommer åt all information och kommunikation med modulerna. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för infon Johan! Ett par följdfrågor ; * Finns det nåt ställe som säljer nån sladd som konverterar 20-pols så man kan köra med OBD2? * Jag måste släcka SRS-lampan. Såg att Biltema säljer en pryl som sägs kunna släcka den. Tror ni det funkar? Mvh |
|
|
Det är som Johan B säger ang uttagen. Jag kan själv endast göra saker via det gamla uttaget. Får lite info via OBD II, men det är allt. Den på Biltema ska fungera, men annars bor du inte så långt från Landskrona. Vi kunde provat släcka den med min data annars. Jag har båda uttagen hemma, så vi kan prova. Bara hojta till så fall. |
|
| Det skall fungera med båda uttagen - annars har du valt fel verkstad :) | |
|
Clintan ; Jo tack! Bor i Hbg så det är rätt nära. Bilen står på verkstaden nu för SRS-lampan och för byte av ett bromsrör. Jag kan höra av mej om dom inte får rätt på lampan så testar jag gärna med dina prylar :) Med vänlig hälsning Bellamy |
|
|
Okej. Bara hojta till om du behöver hjälp sedan, så testar vi. niklasrydberg@bahnhof.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.