|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Så här svarar de ang provkörningar: Vi har provkörning på lördagar och måndagar. Om någon vill provköra har vi ALLTID med personal. När bilen är hos KVD så har vi en flytande försäkring som gäller för din bil. Har en känsla av att de har blivit mer generösa med provkörningar nu än tidigare, säkert något som kunder har efterfrågat. Jag skulle alltid vilja provköra om det gick I love the smell of Bimmer in the morning |
|
|
Då var det precis som jag misstänkte :-) Bilpriser.se & KVD värderar bilen till samma pris, konstigt! ;-) |
|
|
Då får du lycka till med en ev försäljning Bato! Skriv gärna i tråden hur det gick i så fall. |
|
|
Länk Undra hur det gick... om det var några bilar där eller bara nått annat? |
|
|
Åtminstone när jag hämtade i Åkersberga stod alla bilar utanför, det enda som fanns i hallen var de bilar som testades just då. ------- //Lövet |
|
|
Jag provade att be de värdera och sälja min 550 och vad de trodde de skulle få. Resultatet de gav mig var c:a 30,000 kr under de billigaste på blocket som var importer, hade mer mil och var sämre utrustade generellt och i sämre skick av bilderna att dömma. Jag kommer inte att anlita de som det ser ut när det väl blir dags, tyvärr. Då kan man lika gärna själv sätta ut den 10-20,000 kr under billigaste importerna på blocket och sälja den på dagen i princip. |
|
| Bilpriser värderar min c:a 45-50,000 kr över det de uppgav som slutpris och 60-70,000 kr över det vid köp hos handlare. | |
| Min x5 35d värderade dom till 225-235. Såldes för 290 | |
|
Fast vad de värderar till har ju mindre betydelse än vad det sista budet blir... ------- //Lövet |
|
| Dom ville att reservationspriset skulle ligga på 215. Det kunde ja inte acceptera. | |
|
Då gjorde du helt enkelt rätt som sade nej. Har än så länge bara köpt på KVD och inte sålt så jag har ingen erfarenhet. ------- //Lövet |
|
|
Hur gick det med KVD då? Jag fick ett infall och testade att lägga ut på blocket innan jag skulle testa KVD. 10 minuter efter jag hade publicerat annonsen ringde det en person som ville ha bilen för utsatt pris. Kom och hämtade bilen dagen efter, inga problem, snabb och smidig affär. Jag fick 10 000 mer än KVDs acceptpris, slapp betala 10 000 i provision, samt slapp vänta i fyra veckor utan bil eller pengar! (blocketförsäljningen tog ca 30 timmar) Gav följande feedback till KVD efteråt: 3-4veckor känns som alldeles för lång tid + att det känns som om man har en bil i riktigt bra skick så blir värderingen för låg Jag tycker fortfarande att KVD är ett intressant alternativ men har man en välvårdad bil med rätt utrustning så tjänar man både tid och pengar på att sälja den själv. Måste säga att m-sportpaketet på en E61 måste vara det mest prisvärda tillval man kan göra i utrustningsväg, det är stor skillnad på efterfrågan på begmarknaden med m-sport jmf med utan på e61. Jag frågade BMW vad jag kunde få i inbyte, de gav mig ett pris som låg 45 000 kr under det jag fick på blocket… Alla som kontaktade mig på blocket (ca 10 st) var trevliga, så att det skulle vara en massa tjafs tycker jag är överdrivet. Har sålt 3 bilar på blocket , inte några problem hittills. Har en x1 kvar så nu börjar jakten på en roligare andrabil! I love the smell of Bimmer in the morning |
|
|
Min B5'a kommer ut via kvarndammen inom kort - pga. jobb utomlands. bara buda på :-) |
|
|
Köpte en Mazda MX-5 hos KVD i Landskrona i somras. Fick provköra innan jag betalade. Bilen har helt och fullt motsvarat deras 'varudeklaration'. Prismässigt blev det ett ok pris. Slagavgiften ligger på ca 3000kr. En nackdel kan vara att det inte ingår någon garanti. Köpte en ettårig tilläggsgaranti/försäkring för några tusen. |
|
|
Du kan reklamera fel till KVD på samma sätt som en bilhandlare. Tro mig, jag har lyckats två gånger. Om felet inte finns nämnt i beskrivningen och inte är normalt i förhållande till mil och pris är de skyldiga att åtgärda det. Det är ingen skillnad på auktionsfirma och bilhandlare. ------- //Lövet |
|
| Garantibil.se är också ett alternativ. | |
|
Med tanke på att de vill att man ska träffa köparen själv på en OK-mack känns det sådär seriöst... ------- //Lövet |
|
|
Nu får jag iaf. veta om kvd.se är vettigt ur säljsynpunkt - min bil - > Länk |
|
|
-3 Något under normalt skick Hur sköter du din bil pojk? Det är inte värdigt en AP-medlem :-D |
|
| tycker han var väl hård - men januari var en tuff månad med flytt och mycket körning i grisväder - och kvd sa att tvätt ingick :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.