|
Sida 32 av 32
|
|
|---|---|
|
Grelle, ingen aning om hur köparna resonerar, men många ser ju att bilen är i princip i nyskick, ej momssmittad och med en bra spec. När det gäller finansiering så är det förstås en naturlig hjälp och det är ju lätt då att ta hjälp via sin BMW åf eller annan seriös bilhandlare. Jag leasar i princip alltid mina bilar med vissa få undantag. Sen tycker jag ofta att det är lättare att sälja en "dyrare" bil än en billig eftersom det normalt är folk som har pengarna eller finansieringen klar jämfört med om man skall sälja en billigare bil. Ibland är det dock skönt att lämna bort till en förmedlare för att slippa själv. /Anders |
|
|
Anders Rent tekniskt, överlåter du då leasingkontraktet till den nya köparen? Normalt är du väl bunden i 36 månader? Nu var väl inte din 50D leasad(?) i detta fall då den var importerad. Mest nyfiken på hur ni alla lägger upp affärerna så att man vet så att säga ;-) Jag har alltid köpt bilarna (ej leasat) för att kunna nyttja avskrivningarna samt även kunna välja när jag vill sälja bilen utan strul med leasingbolaget. Men det kanske inte är något strul med dem? //Micke |
|
|
Micke min senaste M50d var svensksåld, köpt ny här. Det var en F15. Den jag köpte i England var en E70. Normalt är det en stor fördel på en bil som X5 att ha den ej momssmittad. Det är det egentligen redan från en 520d/530d och uppåt, så länge man säljer den "nästan ny". Normalt är det inget problem med finansbolaget, eftersom man bara behöver tala om att det snart kommer en ny bil istället för den man säljer. Oftast vill ju köparen fortsätta leasa bilen. Ibland har han eller hon eget finansbolag, ibland vill de fortsätta med BMW Finans. /Anders |
|
|
Hej! Har beställt en F15 30d med msport och det mesta i utrustning. Har lite betänkligheter om hur färgvalen blev. Jag är helt bombsäker på själva lacken, där blev det Spacegrå. Betänkligheten är på klädseln, valde terra, då jag väldigt gärna vill ha en brun klädsel. Hade Mocca funnits till komfortstolen hade jag valt den, men det går ju inte tyvärr. Jag föredrar Dakota framför finlädret... Åsikter? :-) |
|
|
Smaken är som baken, delad ;-) Huvudsaken är att du valt det du vill ha. Men nu ville du ha en åsikt. Om du föredrar Dakota skulle jag alla dagar i veckan valt svart skinn till grå bil. Har själv Mocca nappa till svart bil och den är hur härlig som helst men hade jag kunnat skulle jag valt svart nappa istället. Mest för att svart är mycket mer okänslig mot smuts, på brunt och ljusare skinn syns allt och lite till...sen är ju svart mycket snyggare :-) |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Hej Fick min 40d m sport i onsdags denna veckan. Den är spacegrå med terra skinn och alcantara tak. Blev klockrent I min åsikt är svart inte kul (kolgruva) men det är min åsikt som sagt. Lycka till |
| Det är det jag menar, det finns inget rätt eller fel bara man är nöjd själv. Hur kul skulle det vara om alla hade samma val? ;-) | |
|
Tack! Jag är inte osäker på färgen som sådan (Terra) utan kombinationen Spacegrå med Terra. Men kul att höra att det är fler som valt den! Tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.