|
Sida 31 av 32
|
|
|---|---|
|
Acey: Det låter ungefär som jag förväntade mig - systemet är verkar bättre på pappret än IRL. Top view kameran är kanske bättre att satsa på. Färgmässigt är Carbonsvart favoriten men mineralvit och sophistogrå är två bubblare. Har du lackkonserverat din carbonsvarta X5? Har haft två mattsvarta Audi tidigare som ändå gick ganska OK att sköta efter lackkonservering. |
|
| Japp, det har jag. Men allt syns, men skulle väl inte säga att det är värre än en solidsvart. Det är lite skön egentid att få smita iväg och tvätta :) Och upptäcka roliga saker som en liten kantstött fälg som frugan lyckats åstadkomma... | |
|
Acey: skulle inte du kunna slänga upp någon enstaka bild på din f15? Med känsla har lagt upp några bilder på sin , och dom är himla läckra ! Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
jonte520d: Absolut, den ska bara byta njurar först. Den åker in den 2 juni. Samma dag som frugan ska föda, kan bli intressant! :-D |
|
|
När började BMW med Dynamic Light Spot i kombination med Night Vision. Skedde det samtidigt på 5-serien och 7-serien? Norrlänningen |
|
|
Nu närmar det sig. Bilen blev färdigbyggd 19:e maj och ska tydligen finnas i Sverige nu, hoppas jag får leverans innan helgen då vi åker bort 2 veckor. Vill gärna ha bilen innan. Min säljare jagar Skandiatransport X5 M50D Carbonsvart Nappa Mocha interiörpaket 7-sits HUD Top View Kupevärmare drag HK osv |
|
|
Tog lite längre tid än beräknat. Fick låna en 520D för att klara semestern men nu är X5an hämtad. Är grymt imponerad av bilen. Jag är riktigt nöjd med mina val av färg både ute och inne, var lite osäker på Nappa Mocha interiörpaketet då jag aldrig hade sett det och alltid kört svart skinn tidigare men jag är riktigt nöjd. Läderklädda paneler höjer klart känslan i bilen. Bilen känns mycket tystare än min gamla X5. Bilen är ännu inte inkörd så jag har inte gasat på alltför mycket men det lilla jag har känt på gör mig förväntansfull och jag längtar tills den är inkörd. En utförligare rapport med bilder kommer senare |
|
|
Grattis Sward till ett bra bilval. Jag har precis sålt min -14 och beställt en -15. /Anders |
|
|
Hej Anders! Vad skiljer -14 och -15 modellerna? Inte sugen på att testa Cayenne? De ser ju oerhört läcker ut nu i faceliften. Är det en ny M50d? |
|
|
Hej Nu har det gått 2 veckor sedan jag tog leverans av nya bilen och jag har hunnit klämma drygt 300 mil. Jag är jättenöjd med mina val. Färg. Carbonsvart är en intressant färg. Jag får hela tiden frågan om bilen är svart eller blå och det kan variera rätt mycket beroende på solljus. Motor. Det är en M50d med 381 hk och 740 nm. Det räcker till. Den känns lika pigg som M3an jag hade vilket den också är då 0-100 tiderna tom är lite lägre för X5an då M3an var en tung cab. Dock ligger förbrukningen på 1,05 vilket kan jämföras med 0,95 för förra X5 och 1,15 för M3an. Jag har absolut inte förväntat mig att hamna på de 0,67 bmw uppger för blandad körning men jag tycker det är lite väl stor skillnad mot officiella uppgifter. Den borde ligga under min förra X5a då den officiellt har högre förbrukning men det kanske blir lite bättre efter att den är inkörd. En kille på bimmerpost snittade 1,27 så det kunde vara värre. Inredning. Helnöjd med mitt val av designpaket nappa läder. Mjukt och skönt, frågan är om jag kommer kunna ta Dakota någonsin igen. Den läderklädda instrumentpanelen höjer verkligen känslan i bilen. Jag ändrade till en annan trälist efter att den var beställd och det är jag glad för. Den är inte lika plastig som BMWs övriga lister. Surround view. Riktigt bra. På X5 byggs top view upp av 4 kameror, där den 4:e sitter mitt i grillen fram. Han syr ihop bilden så man ser inte var brytningen mellan kamerorna är. Kameran i grillen kan filma rakt framåt när man kör sakta. Först kändes det som en gimmic men den filmar i 180 grader och har en korsningssensor så den indikerar om det kommer bilar från sidorna om du står i en korsning. Funkar hyfsat bra. Ljud. HK låter ok och fyller mina behov men har man krav på ljud ska man välja BO. BT integrationen har förbättrats och fungerar nu riktigt bra. Nav. Den nya skärmen är fantastisk. Navsystemet fungerar mycket bättre än på min föra X5a. Real time traffic information fungerar bra och visar med färger på vägarna i kartan hur trafiken flyter. Ska testa det mer i rusningstrafiken. Funktioner som att tex skicka rutt från google maps till bilen har jag inte testat av än. HUD. Riktigt bra. Den visar hastighet, satt hastighet på farthållare, pilar från nav, namn/telefonnummer på den som ringer och låt info om man byter låt. Måste vara marknadens bästa hud LED. Strålkastarna är magiskt bra. De lyser långt, riktigt långt, med en för mina ögon skön ton i ljuset. Automatiskt helljus fungerar nu riktigt bra, till skillnad från tidigare bilar, och jag har inte blivit flashad en enda gång. Att han fortsätter att lysa upp diket är riktigt bra vid möte. Finns det något negativt? Det finns en sak som Bmw kommer få titta på. Jag upplever att Ac av och till fungerar mindre bra. På långresa ner till Skåne lade den till och med av helt. Kom ingen kyla trots att jag körde en timme med Max AC intryckt. På hemvägen fungerade den dock bra igen. Bilder finns på bimmerpost Länk |
|
|
Hur är den tredje sätesraden på F15? Kan jag som är 178 sitta där under en Löngre sträcka? Samt hur är det meningen att man ska kunna sätta sig där bak, prövade i hallen en gång men de fick avbrytas pga ja bokstavligen klättrade in. Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Med känsla Varför byter du redan nu? Blir det ytteliggare en M50D? British? |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Calpe Är det något fel att byta bil ofta ? Jag har sålt min m50d f15 och beställt en ny f15 igen Det är ju bra för andrahandsmarknaden ha ha Är du nöjd med din f15 Calpe ?? |
|
Det är inget fel med att byta ofta, men det är ovanligt och därför är det intressant att höra vad som ligger bakom den typen beslut. Min förutfattade mening är att nyttan med att sälja en nästan helt ny bil för att istället köpa en närmast identisk splitter ny bil inte överväger kostnaden bytet ger upphov till. Så, varför byter ni? |
|
|
Håller med Pettran, man frågar ju i form utav ren nyfikenhet. Det är ju bara att gratulera till den som pengarna och chansen att byta bil så ofta! :) Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Nils-Johan Jo jag är helnöjd med f15, finns liksom inte så mycket att klaga på förutom avsaknaden av svart nappa isf. Är dock småsugen på f85 :) men misstänker att förnuftet hinner ifatt innan den kommer ut på markanden ;-) Vad har du ändrat i utrustningsväg till 40D som du inte hade på 50D? |
|
| Det kan ibland vara klokt att sälja första året om man är först ut med en ny bilmodell och det fortfarande är lång leveranstid. Om bilen dessutom inte är momssmittad och köpt med bra rabatter är det kanske ännu enklare att kränga den snabbt och få ett bra slutpris. | |
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Calpe kul att höra att du är nöjd. beställde en 40d denna gången. Ville prova om jag tycker att det är stor skillnad jämfört med 50d. Jag har tagit i princip samma spec men ändrat till spacegrå istället. har även tagit bort fond enter… . tycket att vi använde det för sällan för att beställa det igen. Min tanke är att jag skall köpa till performance delar och sätta på bilen. kan nog bli snyggt till spacegrå. Sen måste man göra något med fälgarna. de gillar jag inte alls som följer med m-paketet. (20 tummarna) Jag resonerade lite som Kristoffer L skriver. ny modell och fortfarande lång lev tid. Gick förhållandevis bra att sälja fast min var momssmittad. blev inte så stort tapp på 1000 mil faktiskt. Sen är det kul att byta bil. Tyvärr alldeles för kul. Ha ha. |
|
Calpe/Henke77.Varför jag byter? @Nils-Johan svarade bra på frågan. Jag byter ofta pga. att jag funnit att det är det mest ekonomiska för min del. F15 har normalt väldigt lång leveranstid och det är tämligen lätt att sälja X5. För mig skulle det bli betydligt dyrare att behålla bilen hela leasingperioden, när man ser till värdeminskningen. Jag beställde i princip exakt samma bil med tillägg av att det nu även finns ett förmånligt Night Vision paket. Så även nu blir det en X5 M50d och den är i antågande då den redan fått reg. nr, så inom ett par veckor väntas leveransen. Vad gäller frågan ovan om Cayenne så finns det inte på världskartan att jag skulle köpa en. Jag tycker att de är riktigt fula först och främst. Ser man sen invändigt så gillar jag den inte heller där med all knapphysteri mm. /Anders |
|
|
Med känsla. Hur resonerar dina köpare? Om du ska sälja med relativt liten värdeminskning så betalar de ju nästan nypris. För min egen del så vill jag gärna ha fabriksnytt och specat av mig själv om jag ändå ska betala de summorna som det handlar om. Dina köpare prioriterar då alltså kort väntetid mycket högre än vad jag gör, men för bilar långt norr om 500tkr så trodde jag att de flesta ville köpa via handlare? Men så är kanske inte fallet. Sen, erbjuder du något finansieringsalternativ eller löser köparna de själva? Hur många av bilarna i ungefärliga procent är "momssmittade" av de du säljer? __________ Mvh Grelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.