|
Sida 3 av 32
|
|
|---|---|
|
En annan sak som är intressant är att det verkar som att informationen blir officiell före den når handlarna. Min säljare hade ingen som helst information om bilen, mer än att informationen skulle komma efter sommaren och att den VIP-visning skulle ske i september. Är inte det märkligt skött av BMW om så är fallet? |
|
| Fullt normalt skulle jag säga. Samma i IT branschen också. Om handlarna skulle få veta före release så skulle ju alla veta. | |
|
|
|
|
jhellstrom: Jo, okej. Men information i höst? Dessutom verkar det variera en hel del, med tanke på att minst en person redan ha kunnat göra en beställning. Hos Audi vet jag att säljarna pre-briefas på ett annat sätt. Även om man inte vet alla detaljer så ska man åtminstone kunna svara på enklare frågor. |
|
| Ser nu att bilder på M-sportpaketet finns i länken. Snyggt och lyfter verkligen bilen tycker jag! Men är det bara jag som tycker M-sportfälgarna ser löjligt små ut? Är de 19-tum? De på M50d ser betydligt vassare ut tycker jag. | |
| X5:an har väl alltid i princip behövt 20" för att fylla ut hjulhusen. Uppgraderingen från 19 till 20 är inte alltför blodig med m-sport. Och den här gången ska jag banne mig köra carbonsvart och oyster som jag inte vågade på X3:an :) | |
| Min undran hade inte så mycket med prisskillnaden att göra, den är som du säger liten i förhållande till totalpriset, utan mest varför BMW envisas med löjligt små standard hjul på M-sportbilarna på ffa X-modellerna. Det ser lite torftigt ut i pressmaterialet tycker jag. Fast det är ju alltid enkelt att ordna i efterhand :-) | |
|
F15 var då inget som får mig att rusa till bilhandlaren. Redan bra sammanfattat av många med uppblåst X1 osv. Fattar inte varför man inte integrerar iDrive skärmen bättre? Gillar Audis lösning där den kommer ut ur brädan. Man får hoppas på att LCI liknar något. |
|
|
Tycker inte att Audis lösning tillför något (förutom att jag fick byta motorn som kontrollerar skärmen på garantin på A7:an). Jag menar, den är ju alltid aktiv / igång när man kör. Jag gillar BMWs nya lösning, och överlag har BMWs interiörer fått sig ett rejält lyft sedan nya 6-serien. |
|
|
Jag tycker precis som Robert. Man blir inte speciellt "upphetsad" av att se den nya X5-an på bild. Varför denna front? Bakändan ser ju ut som en X3-a eller X1-a. Nog hade jag förväntat mig något läckrare än så här. Undrar om någon sett om den kommer med öppningsbar bakruta som på F11/F31? Jag tycker att utseendemässigt så står sig ännu en E70 med 20" och Sport eller M-sport paket betydligt mycket bättre. /Anders |
|
Verdi |
E70 är en väldigt lyckad modell tycker jag, men den kommer ovillkorligen att se gammal ut när det börjar rulla F15 ute på vägarna. Det är en naturlag som är svår att komma ifrån. |
|
Även jag hade nog hoppats på lite mer. Jag gissar att den ser bättre och fetare ut i verkligheten men på dessa bilder instämmer jag med jämförelsen med X1. Och just X1 är inte min favoritmodell i programmet direkt... Även om interiören ser precis ut som i övriga nyare modeller så är det ett stort lyft från dagens. |
|
|
Jo men jämför man när X3-an gjorde modellskifte senast till nuvarande modell så var det en enorm skillnad till det positiva. Framförallt utseendemässigt. Det kan man inte säga här. Den gamla X3-an ser idag väldigt gammal ut, men jag tror inte man kommer att uppleva en E70 som väldigt gammal när den nya börjar rulla ut på vägarna. Den har ett rätt klassiskt utseende tycker jag. Jämför man även skiftet från E53 till E70 var det enormt. En totalt annan bil. Inte alls så här. /Anders |
|
|
Jag håller med, Anders. Kan låta som man är lätt partisk då jag äger just en E70 själv men jag tycker att den fortfarande håller fanan högt. Den är klart en av de snyggaste SUV:arna anser jag. Däremot gissar jag att den nya kommer vara mer komfortabel att köra. Där ligger E70 efter flertalet konkurrent då den inte har t ex luftfjädring kan den vara lite studsig. Men när det gäller känsla bakom ratten med Aktiv styrning tillsammans med adaptivt chassi är E70 svårslagen. Det är nästan kusligt att en så stor och tung bil kan kännas så skarp i kurvorna. Det blir klart intressant att se och köra den nya. |
|
|
Jag tror att E70 snabbt kommer kännas daterad (behöver inte vara negativt) när F15 börjar rulla. Det är oundvikligt. Även om E9X facelift en otroligt lyckad modell (speciellt med M-sport) och många kvar skeptiska till F3X och speciellt fronten så känns även E9X daterad i jämförelse. Jämför man med nya Mercedes GL / ML så märker man att åldern börjar ta ut sin rätt även på interiören. Vi kan nog räkna med vältecknade orderböcker! |
|
|
Jag har lite svårt ännu för det nya formspråket som började med 1-serien vad avser frontpartiet. Kanske man vänjer sig? /Anders |
|
|
Det finns ju Audi annars, där ser alla modeller och storlekar exakt likadana ut, år in och år ut..... Behöver iaf inte vara orolig för nya modeller.... :o) |
|
|
Lite fler rörliga bilder: Länk Det är intressant hur mycket längre nya X5:an ser ut, trots att yttermåtten är snarlika. Henke77: Det är väl åt det hållet BMW också är på väg? :) |
|
|
Acey, säg inte så nu, de har fortfarande en spännande design och gör attraktiva bilar. Tycker iofs att Mercedes-benz leder design ligan, men saknar kanske lite annat.... |
|
|
Jag tycker den är skitsnygg, E70 känns redan daterad när man ser den nya F15 och framförallt i filmlänken. Avsevärt mycket modernare i designen. Att jämföra med lanseringen av nya X3an känns inte helt rättvis då designen inte kunde bli mycket värre än den föregående modellen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.