|
Sida 29 av 32
|
|
|---|---|
|
Verdi: Skumt, förr fick man som svensk inte köra en utlandsregistrerad bil i sverige alls, men nu har man lättat på reglerna. Upp till ett år går bra tydligen: Men då kan man ju byta bil efter ett år. Länk |
|
| Hur tycker ni som haft F11 om X5? Jag provkörde en 3.0D med M-Sport med aktiv styrning och vinterdäck. Ingen trivsam upplevelse måste jag säga. En XC60 känns som en gocart i jämförelse. | |
|
acey, vilken tätningslist avses? Har inte läst ngt om det. Det första jag gjorde när jag fick bilen var att beställa textilmattor (ej velour), plastmattorna suger... Annars går bilen som en dröm, verkligen en kick jämnfört med E70 3,0SD. Aktiv styrning var helt rätt tycker jag. Men det är fasligt med knappar och funktioner att hålla reda på, har väl lärt mig allt lagom till försäljning om en sådär 5 år ;-) |
|
|
jag undrar också vilken tätningslist, för inget jag har märkt på fyra månader och cirka 550 mil. jhellström, jag kan bara uttala mig om X5 M50d i den jämförelsen och du skulle inte bli besviken. Däremot tror jag som kanske nämnts i tråden att 30d kan kännas lite svag i motorn beroende på vad man kommer ifrån. M50d är helt suverän, både i motor, chassi och komfort. Väldigt mycket "spänstigare" än motsvarande modell på E70. /Anders |
|
|
Verdi, jag håller med dig, det är ju tydligen möjligt att anställa sin personal den vägen, betala löner och sociala avgifter vilka är betydligt lägre, skatten för företag är väl obefintlig, plus fördelen med tjänstebilar utan förmånsvärden osv... |
|
|
Anders / calpe: Det är nog bara en tidsfråga. Så här ser det ut. Länk Länk Mer här: Länk |
|
|
Hej Anders Såg på bimmerpost att du hade fått på ett par 23" Hartge fälgar till din X5a. Länk Jag är lite intresserad av dina erfarenheter av dessa fälgar, finns det några baksidor? Jag har en M50D på G som kommer i Juni (Beställde i december) och jag tycker 20" är för smått men tycker samtidigt att BMW tar lite väl mycket för sina 21" och tittar på alternativ, även om jag i princip har bestämt mig för ett par 21" M performance fälgar |
|
|
Hej Sward! Jag monterar på nya M-Performance 599M på min bil nästa vecka, dom är riktigt snygga:-) Dessa säljs i ett paketpris med däck. Har du bestämt dig för vilka fälgar du skall lägga på? Gör gärna en 4 hjuls mättning på bilen när du får den då jag och även andra fått nya X5 levererade med fel hjul inställning, detta pga att dom surrar fast bilarna så hårt på båten över Atlanten. Tråkigt att slita fel på däcken det första man gör... |
|
|
Hej Sward. Jag har väl hunnit köra knappt 50 mil skulle jag tro och den går precis lika bra som innan med 22" dubbdäck, dvs ingen form av stötighet eller liknande som en del säkert är oroliga för. F15 är så bra isolerad och har så hög komfort så det är absolut inga problem. Möjligtvis något högre vägljud på dålig asfalt, men inget som stör mig iaf. Vad kostar 21" M performance fälgarna? Själv tycker jag förstås att Hartge är snyggast :-) /Anders |
|
|
Jag ska sälja mina Breyton Spirit II 23" med Continental däck som sitter på min X5 E70 2010 LCI. Inga skador, kanske rullat 500 mil totalt. Skicka gärna ett bud. Länk |
|
| Mattsvarta med polerad läpp. | |
|
Vad ska du ha istället More? /Anders |
|
| Anders - 4st 21" 599M färdiga med RF däck kostar brutto ca 62 000kr. | |
|
Anders Jag ska gå tillbaka till original 299M 20". |
|
|
varför byter du tillbaka More? /Anders |
|
| Fälgarna kostar 70 000 kr och jag har nyligen flyttat närmare Stockholm vilket innebär massa trottoarkanter. Är helt enkelt rädd för att skada fälgarna. | |
|
jo jag vet, jag försöker ofta undvika att parkera längs gatan och kör hellre in på en stor parkering alt parkeringsgarage :-) men dina M-fälgar är ju också snygga. /Anders |
|
| More, snygga fälgar. Har exakt likadana fast i 21" och jag förstår din skräck här i storstan. Det är lätthänt att man förstör dessa pjäser och då är det rätt tråkigt och dyrt att åtgärda det senare! | |
|
Tack detsamma! :) Vad tror ni att man kan ta för dom på blocket? I nga skador, Continental däck, ca 500 mil. |
|
|
Jaha gott folk! Vad tycker ni om F15 egentligen? Uppfyller den era krav på premiumbil? Vad tycker ni är bäst och vad saknas? Min egen snabbanalys är att bilen är helt underbar att köra. Tycker dock att sidostöden (i sitsen) i komfortstolarna stör mig (för höga) vid längre resor (E70-stolarna mycket bättre). Är sur som ättika att det inte går att välja svart nappa. Mocka-nappa fungerar men... not my style. LED-ljus kommer jag alltid välja framöver (fantastiskt!) men kanske hoppar night-vision... (har inte testat det skarpt än). Har Harman-pkt men vad skiljer det egentligen mot HiFi-paketet? Alltid tyckt att Harman suger... men visst ljudet är inte direkt dåligt. Men inte värt + 6000:- mot HiFi-pkt? Aktiv styrning tvekade jag på innan, men valde det med all rätt. Helt klart undervärderat... Adaptiv (dynamisk) fjädring-pkt är en fröjd . Värd varenda 31500:- Det jag älskar med bilen är att den ser så otroligt liten ut utifrån. Beror förstås på att jag valt bort M-sport-pkt men det är det som gör bilen! Beast in a angel.... Ha de! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.