AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
137.118

Nya X5an (F15). Utrustning, prissättning, påverkan på E70

Sida 28 av 32
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Peter: Vad kul, stå på dig gällande titan-grillen. Enligt tyska forum så har handlarna där fått svar från HK att det ska vara den titanfärgade grillen som gäller för 40d, 50d och 50i. Ska man inte kunna lita på jänkarna!? :)
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

OT: Nice om man hade kunnat beställa helsvarta njurar direkt från fabrik - Performance njurar eller motsvarande. Eller om man kunde välja färg på M-bilarnas blåfärgade bromsok eller färgmatcha den exteriöra färgen.

Men detta är ju inte särskilt vettigt om man valt att använda olika njurar mellan motorvarianterna. Kanske beror på leveransproblem av de kromade njurarna och att man därför valt att leverera bilarna ändå fast med svarta?

"BMW, probably the best car maker in the world.."
We
6
Wengan83
F15 X5 3.0d M-Sport -14
Är det någon som vet om man kan installera Remote control i efterhand? det fanns inte att välja när jag beställde min bil....

Pe
36
Peter-71
X5 40d M-sport F15 beställd
acey - Min 40d levererades till min ÅF i helgen med svarta njurar. Något har blivit fel i produktion och det åtgärdas enkelt i veckan.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Peter-71: Intressant, fick du påtala detta själv eller såg säljaren felet? Det verkar som alla 40d levereras med de svarta njurarna från fabrik just nu.

Pe
36
Peter-71
X5 40d M-sport F15 beställd
acey - jag såg detta själv, tror inte BMW Sverige kände till det utan fick gå igenom aktuellt bildmaterial för 40d och där ser man njurarna i titan.
ca
107
calpe
X5 40D F15
Nu har äntligen bilen kommit. Står på Novation till allmän beskådning fram till på onsdag iaf. Har endast sett lite mobilbilder, ser otroligt fin ut trots allt vägdamm från transporten :-)
Här var det missat med njurarna också. Vette tusan vad jag tycker är snyggast på safirsvart, titan eller svarta njurar... Vad tycker panelen?

//Micke
We
6
Wengan83
F15 X5 3.0d M-Sport -14
Vad har ni fått för leveranstid? Får man ett inlogg så man kan följa sin bil? jag har bara köpt ny Volvo innan detta köp....

ca
107
calpe
X5 40D F15
Produktionsvecka + max 10 veckor. För mig blev det 8 veckor.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Min bil producerades den 23/1, och fick sitt registreringsnummer 14/2 och kommer till ÅF nästa vecka. Det går inte spåra bilen på något enkelt sätt (du kan lista ut vilken båt den åker med över atlanten och spåra det skeppet). Annars får du kontakta din säljare för mer detaljer.

Kul att det kommer ut lite bilar, har inte sett mer än två live i Stockholmsområdet och ingen 40d.

Jag tycker titannjurarna är snyggare oavsett exteriörfärg.
We
6
Wengan83
F15 X5 3.0d M-Sport -14
Jag tar min bil via Estland. Beställde den i början på jan och får den i slutet på maj.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Vad är poängen med att ta en ny X5 från Estland? Berätta gärna mera.
We
6
Wengan83
F15 X5 3.0d M-Sport -14
Jag har företag där, dom har inga förmånsvärden. Man får dra hela momsen plus att rådande EU kurs ger ett bättre pris.

He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Finns företagsupplägg för detta, men vem vill köra runt med Estländska plåtar??
Wengan83, ingen kritik, men det ser ju ut som bluff o båg.... 😀
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
fick min model S P85+ i helgen. Helt sjukt bra bil. otroligt nöjd. tips är att provköra och beställa... känns som att gå från häst och vsgn till bil typ... ;-)

offtopic jag vet men är ju gammal BMW fanatiker med många år med X5. ;-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bilen hämtad stenskottsfolierad och "DEFA-larmad" med 100 mil på mätaren. Njurproblematiken ska lösas under nästa vecka, passar på att lägga till "listerna" från 50d i de igensatta luftintagen också för att fylla ut lite.

Nöjd att jag valde 40d istället för 30d. Skillnaden var större än väntat, och känns helt perfekt till biltypen, och dieselknattret är i princip obefintligt.

Tyvärr har tätningslisten som jag läst om redan gett vika och kommer behöva bytas. Svagt. Annars känns bilen betydligt modernare, tystare och bekvämare än min Cayenne. Sen är väl styrningen på Cayennen i en annan liga, men inte så mycket mer. 87 mil kom jag på första tanken, vilket får anses som godkänt.
Verdi
Henke77,
De uppläggen är i bästa fall tveksamma ur ett juridiskt perspektiv. Moraliskt är det helt förkastligt om man inte verkligen har sin verksamhet i Estland och i huvudsak verkar på den estniska marknaden.

Tycker dessvärre jag ser en del estländska plåtar på bilar numera så det kanske sprider sig? Jag skulle iaf skämmas ögonen ur mig om jag skulle skjutsa nån kund eller nåt i en bil med estniska skyltar. Svårt att förklara på annat sätt än att man är en skattesmitare och, förmodligen, skattebrottsling.
Verdi
hybris,
Coolt. Ska vi ta en sväng till fjällen? ;-)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Verdi: det där var bara lågt :D
Jag tror att Hybris säkert längtar tillbaka till BMW, iaf tydligt nog till AP :-)

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.