AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
137.165

Nya X5an (F15). Utrustning, prissättning, påverkan på E70

Sida 25 av 32
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag har haft nightvision på en tidigare bil och använde det endast en gång på test under de dryga 8 månader jag hade bilen. Problemet är att man måste ta ögonen av vägen för att ha maximal nytta av systemet. Den dagen "faror" kan projiceras direkt i vindrutan eller liknande så blir det riktigt användbart.

Jag tycker samtliga hjälpsystem dessutom fungerar sämre i regn/slask/snö. Jag har som vana att torka av back/sideview kameror varje gång jag går in i bilen under vintern. Speciellt backkameran är extra utsatt.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Anders: Jag ser att någon kopierat alla dina bilder och lagt ut dem på bimmerpost:

Länk
Kanske Anders själv? : )
Nej inte jag men vet vem det är så det är lugnt :-)

/Anders
Förstasidan dessutom. Stor bil förtjänar stor plats!
Den är ju sinnessjukt fet.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Länk X5M spionbilder
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Acey: Nightvision har utvecklats ganska mycket de senaste åren och varnar nu i intrumentklustret och i HUD om det är en uppenbar fara samt belyser objektet med en riktad stråle (dynamic light spot). Tror även det i samband med det förbereder för en akut inbromsning. Kan inte dessa nyheter vara precis det som du saknade?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
KrilleKrill: Jag hade inte HUD, men övriga funktioner har funnits även tidigare. Bra att utvecklingen går framåt. Kan säkert vara användbart om man bor i Norrland.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Anders: Han skriver annars som om, att det är hans, och tycker den går bra =)
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
acey: Aha, där ser man. Trodde dynamic light spot kom i samband med LED-ljusen men så är alltså inte fallet?
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Anders: din X5:a ser verkligen galet läcker ut. Fantastiskt snyggt med det ljusa skinnet till den mörka lacken. Hoppas stöta på den på Uppsala-gatorna :-).

More och Sim: tror "Nightcreature" råkar vara en "Stilren" familjemedlem till Anders...;-).

/Arvid
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Rätt stort steg från 116D utan Navi och skinn till en X5 5.0D :)
Kul inlägg Arvid :) Du får höra av dig så får vi ta en "bilfika" nångång. God jul!

/Anders
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Tack Anders, ibland får man till det ;-). Vore mycket trevligt med en "bilfika" nån gång, bara julen snart tar slut så att man får tid med lite väsentligheter istället...;-).

Körde förresten om (och blev sedan omkörd...) av din gamla M5 E60 Individual (COPXXX) på E4:an i höjd med Knivsta idag... Var smutsig men såg trevlig ut...

God jul!

/Arvid
ca
107
calpe
X5 40D F15
En bilfika februari/mars? Så man få stila med nygräddad 40D :-)
Ang delade bakluckan är jag lite kluven, Vad händer om de blir som alltid vintertid med en driva av is blandat med grus å man viker ner luckan?
Repor å i värsta fall om nån mindre försiktig person bryter ner luckan med milt våld spräcker stötfångaren?
Nja hade nog sett att det varit en hel baklucka som åkt upp, Verkar bara bökigt att tvingas vika ner den när man står med händer fulla av kassar på stormarknadsparkeringen..
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Konstruktionen har använts på tidigare generationer X5 och även på Range Rover, så jag tror inte det är några problem med lite snö i vägen. Den ligger inte heller kloss an stötfångaren så någon risk för repor ser jag inte. Däremot är det synd att den inte går att fälla via fjärrkontrollen som på nya RR. Men nog räcker det väl att öppna den övre delen för att slänga i matkassar?

Nej jag har inte under de senaste två vintrarna märkt några problem med den delade bakluckan. Däremot kan jag ju hålla med om att det är synd att den inte går att öppna med fotviftet som på F11 och F31. Ibland kan man även sakna den öppningsbara bakrutan som finns på nämnda modeller men ej på X5, samt när man har behov av att lyfta in och ut barnvagn så måste oftast den nedre luckan fällas ner vilket ibland kan kännas lite störande men man vänjer sig snabbt ändå :-)

För övrigt en fantastiskt fin bil den nya X5-an! Detta ser man även i den nya Teknikens Värld där X5 30d vann en solklar seger över RR Sport Diesel och Jeep Grand Cherokee.

/Anders
Tja jag tyckte de verkade riktigt dåligt, Har du storhandlat med 4-5 kassar mjölk mm som blir lite tyngre så kan ingen försöka inbilla mej att det är smidigt att lyfta över nedre delen.. En basketspelare klarar de nog fint men inte många fruar.
Sen om man ändå måste använda händerna för att öppna nedredelen så försvinne ju halva vinsten med elöppningen..
Nä BMW gör om å gör rätt, En lucka som öppnas med foten/fjärrkontrollen..
En riktigt läcker bil annars.. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.