AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
137.120

Nya X5an (F15). Utrustning, prissättning, påverkan på E70

Sida 23 av 32
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nu kommer det dessutom Performance-delar till F15. Komplett utbud på länken nedan: Länk

De flesta delarna känns väl något krystade på en X5 kan jag tycka. Utblåsen och fälgarna är helt okej dock!
Ser läckert ut. Ångrar lite att man ändå inte tog en vit. Vad valde du för färg Acey? Min bil börjar närma sig Sverige nu.

/Anders
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Anders , har du också beställt en f15 ?
Ja en M50d Jonte.

/Anders
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Jaha trevligt ,Grattis !

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det blev en Carbonsvart, jag hade haft 2 vita bilar ganska tätt inpå varandra (X3:an och S4:an) och har väl tröttnat lite. Har velat ha Carbonsvart länge så nu blir det så. Jag kommer köra lite blacked out med svart interiör och keramiska reglage. Jag kommer lägga till svarta utblås också för att toppa av det :)
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Stod och tittade på Autowåxs fullsmetade X5 M50 alpinvit idag, det är ganska så grova saker alltså, kul för er som beställt. Kul att se att jag iaf har samma ratt i min bil :-)
Carbonsvart är ju i princip den snyggaste BMW färgen. Jag var nära att ta den men det blev ändå safirsvart. För övrigt ett riktigt litet urval på färger till M50d.

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker BMW har ganska dåligt utbud med färger överlag, och speciellt till X5:an faktiskt. Från grått, till svart via brunt och grått. Nu kommer iof Imperialblå from december med den är ju också väldigt mörk.

Är det någon som har erfarenhet av solskyddgardinerna för bakrutorna på E70? Skramlar de? Funkar de bra? Vill helst inte tona, så tyckte de kunde vara ett bra alternativ till ungarna där bak när solen ligger på.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Acey, dom skramlar inte. Sitter som gjutna till och med på Autobahn :)

Det + fabrikstonade rutor är perfekt.
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Någon sökte en X5 med standardljud i, det står en F15 med det i hallen hos Proauto i Nyköping om det inte är för långt bort. Lite lustigt på en bil med ett listpris på 800K :-)
ca
107
calpe
X5 40D F15
XC60; Det är inte priset som gör bilen... Det den safirsvarta looken med 19" som en lätt elegans kliver genom mörkret med LED-night-vision och headup samtidigt som det mjuka nappaskinnet låter kroppen med ett behaglig fröjd låter sig klistras i stolen. Ljudet från stereon? K-bry ;-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En annan sak som är lite dum sak med lång leveranstid är att man har gått om tid att fundera. Jag har blivit lite sugen på Ruby Red som exteriörfärg och Terra som interiör. Mest för att sticka ut lite. Vad tror panelen? Har aldrig sett kombinationen live, och chansen att man får det innan bilen kommer hem känns också väldigt liten.
Acey har du några länkar till färgerna? Jag trodde det var Ruby black, finns det Ruby red också?

/Anders
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Acey

Jag har terra på min bil .

Var orolig när jag beställde den men när jag fick se det live blev jag inte besviken.
Riktigt snyggt faktiskt. Men min bil är mineralvit.
Har pratat med BMW idag om performance tillbehören.
Först tillgängliga i februari 2014. Någon som vet om man kan köpa dem tidigare någon annanstans ?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Anders: Den heter Ruby Black, det slog slint. Här är några bilder jag lyckats finna.

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Nils-Johan: Jag vet inte om jag sett den i verkligheten, jag är lite rädd att den ska gå för mycket åt det röda hållet, lite som Cinnamon, men jag tycker mig se att den ska vara brun. BMW har ju en guide med samtliga färger, den ser ganska mörkt brun ut, vilket är det jag är ute efter.

Länk

Skönt Acey, var lite orolig att du ville ha en röd X5-a :-))

Jo men Ruby Black är en läcker färg. Jag har sett den live men minns inte på vilken modell, tror det var på en F11, men minnet är bra men kort som alltid...

Terra är det samma skinn som Mocka? Den ser riktigt fin ut, den är väldigt annorlunda mot Cinnamon som är riktigt gräslig tycker jag.

Johan jag kollade förra veckan med M-bilar efter Aceys länk men de visste då inget om detta men lovade kolla mera och återkoppla. Det fanns en del läckerheter där :-) Min bil är för övrigt i Halmstad nu så den lär kunna levereras under nästa vecka som jag förstod. Numera monteras ju spårsändare på X5/X6 i Halmstad innan lev till åf.

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag var hos min ÅF av en slump när företaget som förser BMW med sändarna var där för att utbilda personalen och så fick jag en genomgång. Verkar spännande, lite irriterande dock att man får ytterligare en dosa att hålla reda på, och den helst inte höra ihop med bilnycklarna. Dock behöver man inte "larma av" med en knapptryckning numer, utan bilen känner av när dosan är i närheten. Gör inte som en annan kund gjorde – förvarade dosan i bilen! :-D

Jag får fundera på Rubyn, tyvärr verkar det vara svårt att få se Terra och Ruby Black live. Terra pendlar mellan fantastiskt (som i konfiguratorn) till gräsligt på vissa bilder. Har handlarna läderprover hemma numer?
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Länk

F15 X5 M läcker!

"BMW, probably the best car maker in the world.."
Nu är även min bil levererad och jag måste erkänna att det är väldigt mycket större (positiv) skillnad jämfört med E70 än vad jag kunde tänka mig. En väldigt positiv överraskning och det finns mycket att lära sig nu med all den nya tekniska utrustningen som finns i bilen. Även fått installerat spårsändare, vilket ju numera är ett krav på X5/X6 från IF då det annars blir en betydligt högre premie. Dock en väldigt otymplig "dosa" man måste ha med sig för att bilen inte skall larma sig som stulen. Detta tillsammans med större fjärr än tidigare, gör att man måste nästan köpa nya byxor med större fickor... Behöver man dessutom så här års ha med sig fjärren till värmaren, ja då blir det nästan till att börja med handväska.

Första intrycket efter några få mil är:
+ den totala bilkänslan, det räcker att öppna och stänga en dörr så känner man skillnaden jämfört med E70
+ komfortstolen är faktiskt ännu skönare än den "gamla"
+ komforten nu i klass med F10/F11
+ motorn (M50d) en juvel
+ all ny teknisk utrustning
+ exteriören är betydligt vassare än på bilderna jag sett

- som ovan den ännu större "nyckeln" samt behovet att även ha med sig dosan för spårsändaren

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.