AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
137.125

Nya X5an (F15). Utrustning, prissättning, påverkan på E70

Sida 22 av 32
Den nedfällbara klaffen under bakluckan är en av de saker jag diggar mest med X5:an. Har ni testat att inta en kopp kaffe och en god hembakt kanelbulle på den? =)
Någon som vet vad det är för leveranstid på F15?
Pe
36
Peter-71
X5 40d M-sport F15 beställd
WGN- om du kan tänka sig köpa en av dom välutrustade demo bilar som finns ute på blocket, som i många fall inte gått en mil kan säkert få den i december med bra rabatt! Annars varierar nog leveranstider mellan feb-april beroende på om handlaren redan har någon beställt/på väg och som går att ändra utrustning på.
d-
38
d-power
BMW 530iM/6 M-sport -13
Mercedes E220 CDI AMG -12
Ni som haft tillfälle att provköra F15, hur är standardstolarna?
Eller har alla demobilar varit utrustade med komfort- eller sportstolarna?

Även intresserad av att veta hur originalstereon låter.

Tror inte någon demobil har varken standardstolar eller standardstereo.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nej, tror du får svårt att hitta en X5 i någon hall som har standardstolar och standardstereo faktiskt. Jag tror också att någon typ av uppgradering nästan kommer "krävas" på begagnatmarknaden gällande stolarna.
Jag tror knappt det finns en E70 med standardstolar, antagligen knappt nån med standardstereo heller.

/Anders
d-
38
d-power
BMW 530iM/6 M-sport -13
Mercedes E220 CDI AMG -12
Kunde ana att det var så.
Vore intressant att kunna jämföra med olika stolar och hifi-system istället för att direkt lägga ut runt 35000kr för att få bra stolar och acceptabelt ljud ur högtalarna.
Pe
36
Peter-71
X5 40d M-sport F15 beställd
HIFI stereon (ca4500kr extra) var helt tillräcklig i den förra gen. X5,a så den är säkert inte sämre i den nya!
Komfortstolar väljer man till, det bara är så på X5, du får nog i annat fall svårt att sälja bilen i din tur...
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Passar fälgar ifrån gamla X5 till nya F15?
Vad jag kan se så är det samma ET.....

Fälgarna ska passa, men det är ett nytt lufttrycksövervakningssystem som inte är kompatibelt.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Finns en länk till ett PDF-diagram tidigare i tråden som visar vad som passar och inte.
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Då,var X5an sålda... Väntar på Teslan... Som för övrigt käkade upp M550xd i och Lexus Gs450 i nuvarande automotor & sport. Jo den käkar upp det mests i bilväg. El är framtiden. Resten är döende bara fråga om hur snabbt de dör... Tror inte på det? Provkör en tesla P85+... Eller en BMW i3 för något billigare...

Vi kanske ses på forumet i framtiden. Hänger mest på teslaforum nu då jag inte orkar lyssna på gnäll från folk som inte fattar/provat...
Mo
89
Mossbo
i3s
MB GLC
Hur kom Teslan in här , o hur drar man skotersläpet på en skogsväg med den😄
Exakt, du får nog starta en Tesla tråd isåfall Hybris. Du verkar ju vara en person som blir otroligt entusiastisk för alla dina nya bilar. Orden du skriver nu påminner ju en del om rosorna du nyligen skrev om 1M.

/Anders
Sen är det lite lågt att mer eller mindre idiot förklara personer som inte har direkt samma uppfattning som dig Hybris...

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ska bli intressant att se värdeutvecklingen på Teslan. Med tanke på hur utvecklingen ser ut på batterifronten och brinnande bilar så är det väl ingen som vågar hoppas på 50% efter 3 år? Har man tid att köra till Oslo på 24 timmar så är det säkert en trevlig bil :)
Haha hybris är det rätta ordet.
Roligt att du hittat rätt i ditt val av bil Hybris.
Teslan är säkert en bra bil under rätt förhållanden men passar inte mig som kör mycket varje dag dessutom ibland med2 ton båt hängades bakom.

Har en F15 30d lånebil idag utan m-sport men med komfortstolar.
Och första reflektionen är inte helt odelat positiv
Det positiva är att jag upplever den betydligt tystare än E70an och mycket bätre kvalitetskänsla.
Det negativa är att den är lite väl stötig i stadstrafik. Blir det en F15 kommer det att bli med M-sport = den adaptiva fjädringen men frågan är hur hård den är i komfortläge kontra en standard.
Det andra är att komfortstolen inte går att tilta så mycket att jag får stöd för baklåren( inga problem med det i F10an)
Sedan är sidostöden i sätet lite för låga vilket gör att man får hålla emot mer än jag behöver i F10an när det svänger på lite mer.

Hmmm det tål att tänkas på om det skall bli ett byte eller ej.

Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Bavaria Danderyd har några F15 i hallen för omg lev vad jag kunde se. Tror det är 30d allihopa. De har även en 50d och en 30d som demo.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.