|
Sida 21 av 32
|
|
|---|---|
|
Var också och klämde på en X5 mineralvit med m-sportpaket, komfortstolar m.m. Riktigt snygg är den men gillar inte de stora plast fake gallrerna i fronten såg billigt ut( sitter på min F10a också men är inte lika markant på den). Komfortstolen kändes lite mer tight en komfortstolen i F10an och det sagt i positiv mening. Bra kvalitetskänsla i inredning Panoramataket är riktigt trevligt men faller bort då skalpen precis gick fri när jag satt i bilen. Blir en provkörning inom kort och håller den bara måttet där så är den ett måste köp. |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Imorgon då hämtar vi bilen Nice. blir nog några mil i helgen Ska bli spännande |
| Nice? Ja, rivieran är väl trevligt :) | |
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
Jävlar vilken bil Ska bli kul och höra era reflektioner också |
|
Provkörde en f15 3.0d. Vilken bil , inredningen är i världsklass steget före f1X tycker jag! Ända negativa är tyngden på bilen! Han ta ett par bilder men vet ej hur man lägger up! Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
| jonte520D: Menar du med "tyngden" att bilen kränger med originalfjädringen? | |
|
Berätta mer Nils-! ;-) Tycker f ö chromeline KAN fungera men inte när man blandar med shadowline takreling eller tvärtom. Det ska vara antingen eller och det gäller även njurar och gälar. Ser fet ut men jag har väldigt svårt att på foto gilla nya F15s profil och bakdel. Allt annat verkar nice! "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
| Nils-Johan: "Ska bli kul och höra era reflektioner också". Men du har ju inte delgivit oss dina reflektioner!! Berätta om bilen och posta bilder! =) | |
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
Stilren Ja vad kan man säga Med känsla (Anders) har nämnt innan x5 med m50d är en bra kombo !! Kan inget än annat hålla med. Bilen känns mycket välbyggd och chassit är kanon om man ska jämföra med e70. Jag hämtade min idag och har inte hunnit med så mycket ännu men man kan säga att vi tävlar hemma om vem som ska köra till affären ha ha Får återkomma när jag fått några mil till i bilen |
|
Mycket dåliga iPhone bilder , men här har ni dom! Länk Länk Länk Länk Länk Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Kul, grattis Johan, härligt att du fick din bil idag som planerat. Hur gick det med spårsändaren? Kör försiktigt :-) /Anders |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
Tack Anders Det ska bli spännande och lära sig allt med bilen. I sport+ läget kan man ha riktigt kul ,ha ha Jag tycker att den känns riktigt sportig fast den är en stor bil. Spårsändaren är inte på plats ska komma nu i veckan. Riktigt nöjd med mineralvit metallic snyggt med de svarta detaljerna till. Fälgarna är också snygga tycker jag men för små, hade önskat att de var typ 22 tummare istället |
|
Då har man fått möjligheten att låna en X5 30d med M-sport och det man behöver i utrustningsväg (panorama, hud, hk, komfortstolar, led strålkastare, backkamera, läderklädsel). Nu har jag inte haft en E70 utan bara kört en vid ett par tillfällen genom åren så jag kan inte göra någon direkt jämförelse där. Det positiva. Man sitter verkligen som en kung, och komfortstolarna måste vara bland stolar som tillverkas idag. Otroligt bekväma och komfortnivån är överlag hög. Bilen är otroligt tyst, trots grova vinterhjul och panormatak. Fjädringskomforten utmärkt i komfort-/standardläget, jag har inte kört bilen i komfort+ eller sport+. HK-ljudet låter fantastiskt, betydligt bättre än exempelvis HK-ljudet jag hade i E63:an och andra tidigare bilar med HK. iDrive systemet är betydligt snabbare och bättre än det jag hade i nya X3:an. Belysningspaketet bidrar till en mycket trevlig känsla i kupén och ljuset starkare än på F10/F11. Motorn räcker helt klar till, och de flesta kommer inte behöva fundera på att gå upp i storlek, men jag kommer ligga kvar med min beställning på en 40d. På saker att förbättra: Jag hade gärna sett att även den nedre delen av bagageluckan hade varit elektriskt manövrerad som nya nya RR. När vi ändå pratar om bagageutrymme hade jag önskar lite mer djup. Komfortstolar bak gör det möjligt att öka utrymmet något, men i realiteten så är det inget som kommer funka för mig med 2 barn i bilen. Bilen har som sagt 19" vinterhjul på och det ser allt för tanigt ut. Bilen behöver minst 20" för att se bra ut, helst 21"... Bilen är inte heller den vackraste i BMWs modellprogram, men som vanligt när det gäller BMWs nutida design så växer den, och gör sig framförallt betydligt bättre i verklighet än på bild. Om man jämför med en E70 sida vid sida så ser E70:in omedelbart gammal ut. Jag har ändrat min beställning från Ivory White / Black till vanlig svart. Jag tyckte att det blev lite för "randigt" interiört med helsvart interiör förutom de vita stolarna. Jag ska ut i mörkret innan jag bestämmer för om jag ska välja till LED eller inte, annars tror jag att jag är hyfsat klar med min beställning. Nu är det bara att vänta in april... |
|
|
Grymt Nils-Johan, va skoj! Glöm dock inte att köra in motorn innan alla Sport+ dragrace till ICA ;-) Fast det är så förbannat kul.. och härligt.. och coolt i en sådan bjässe till koloss! :-) Okey Acey, är comfort+ nytt? 22" borde varit tillval men BMW verkar inte vilja kliva upp 1" överhuvudtaget när man tittar på det kompletta modell- och tillbehörssortimentet. Fjantigt tycker jag då bilarna överlag har vuxit så pass mycket senaste årtioendet samtidigt som komforten hos framförallt X5 förfinats enormt sedan E53:an. LED-strålkastarna är nog ett måste för den som åtminstone tänker behålla bilen ett par år framöver då jag tror att man annars kommer ångra sig när detta tillval breder ut sig på 3:an, 5:an etc. Framförallt när man ser övriga X5:or och X6:or som har detta. X3:or och X4:or för den delen med. Det kommer bli nya "wow xenon-upplevelsen" som kom förr i tiden när det mer eller mindre ersatte halogen-strålkastarna på dessa premiumbilar. Sen att ljuset och tekniken är bättre lär vara logiskt men kanske svårare för vissa att uppskatta. Utseendemässigt så gör det ju bilen väldigt mycket modernare. Liksom senaste genereationens lampor på Audi, Mercedes m fl. "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Här är dock några 21" Länk |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
Calpe tycker att 21 tummarna. är förliten förändring i förhållande till kostnad Hade hellre köpt 22 tummare istället |
|
Exakt så. Om man ska köpa 21" får man isåfall låta bli att först välja 20" på fabrik. Märkligt att det inte finns 22" original på en så stor bil. /Anders |
|
| Man behöver ändå 20" till vinterdäcken :) | |
| Provkörde F15 idag. Fantastisk bil. | |
|
Testade i helgen, nja ingen affär. Frugan va sugen, men den vansinniga nedre bakluckan satte stopp för vardags bruk med hundar , matkassar mm. Ska det va fränt eller? Gillade inte designen på den pålimmade navigatorn heller, knepigt att de inte kör 5-ans lösning. För hård fjädring i låg fart tyckte vi båda. Varför kändes spakar billigare än på min F11a, skumt. Komfortstolar lika bra som vanligt. Bättre baksäte o ljud anläggning. I övrigt en grym bil;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.