|
Sida 2 av 32
|
|
|---|---|
|
Ok, alltså är de löpande driftskostnaderna inte avskräckande höga på en importerad X5:a. Frågan är dock hur andrahandsvärdet ser ut den dagen man vill sälja bilen..? Först då vet man hur bra eller dålig affär man gjort... Jag importerade själv hem en M3:a på det glada 90-talet direkt från BMW i München och den var inget svår att sälja ett år senare. Dock var detta i importens förlovade gryning och jag vet att prisskillanderna pressades ner kraftigt de kommande åren. För egen del kommer jag köpa nya X5:an på Novation i Uppsala då jag tänker leasa den på firman. Vet inte om man har gått och blivit bekväm på äldre dagar men det känns "tryggt" att köpa bilen av en duktig åf som gärna lånar ut en bil om nåt skulle hända... Nils Johan, Jag har blivit lovad den första kundsålda F15 bilen i Uppsala men har ännu inte hört något om att en faktisk produktionsplats är bokad. Får väl stämma av med säljaren vad status är mot slutet av veckan. Har du fått en bekräftelse på din beställning ännu...? zeejay |
|
|
zeejay, du kan ju på bilen från UK köpa till fri service fem år. Driftsmässigt skiljer bara försäkringskostnaden de tre första åren iom ingen vagnskada. För mig gör det ca 13tkr på tre år (så länge äger jag dessutom sannolikt ej bilen, men ändå för att göra kalkylen jämförbar). Varför skulle det skilja i andrahandsvärde när jag ägt bilen sen fabriksny? Men jag har ändå räknat med en smärre skillnad. Kalkylen är ändå positiv med mer än 200tkr so what... Sen den dagen jag ska sälja så kommer det med viss sannolikhet ej finnas ett jämförbart objekt. /Anders |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Zeejay Fick erbjudande om att få åf's demo bil 30 d men den var inte ok specad. De vågar inte ändra specen pga risk för förseningar. Den bilen kommer till åf i nov. De tror min kommer 1-2 veckor senare. Det var lättare att få tilldelning på m50d. Kanske inte finns så många som är så BMW sjuk som jag ha ha |
|
Zeejay, det är ju samma fabrik som bygger, du blir första ägaren sedan ny, importen är ju ren på det sättet, som Med känsla skriver, rätt specad till rätt pris beg så är jag övertygad om att den till och med är lättsåld..... Har själv en bilhandlare som hjälper till med importen och Wasa kredit tar den då på leasing som vilken bil som helst på företaget.... Då blir det inte ens privatimport.... Problemet jag har är min fullsmetade 535d, 2013 har gått 500 mil och jag inte riktigt ännu kan motivera ett byte..... :o) |
|
|
Henke77, låter som att det kan fungera relativt smärtfritt med rätt kontakter som du verkar ha...:) det ska bli intressant att följa ägandet av dessa UK-importer framöver och se hur man summerar ägandet över tre år inräknat försäljningen av bilen. För egen del kör jag svensksålt denna gång då jag från början la en order på en E70 som jag sedan ändrade till nya F15. Nu bränner jag runt i min 1M och hoppas att handlarn ska få in F15-modellen i sin dator så att vi kan börja "bygga" bil inom kort...;) zeejay |
|
|
Zeejay, vi kan ju till att börja med jämföra vad jag betalat för min E70 X5M50d fullsmetad med extra allt och vad du får betala för din "svensksålda" X5 här. /Anders |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
Zeejay Låter kul att bränna i en 1 m. Länge sedan jag hade min saknar faktiskt den. Min åf har redan f15 i sin dator. Så vi byggde min bil där Mvh Nils-Johan |
| X5 M F15 Länk | |
|
Nils-Johan Åkte till Stockholm i går med "svarta faran" (BMW 1M..) och på vägen hem "slog jag följe" med en Corvette C6 som gav upp i Upplands Väsby..;) Jag har ägt många roliga bilar inkl. M3:or men ingen kommer i närheten av tillgänglig körglädje som min 1M;a..! En M3:a är ännu vassare när den pressas till sitt max men är inte speciellt kul under mer normala förhållanden. Har dock bara kört ca 200 mil på snart ett år då jag jobbar häcken av mig för det mesta,,,:( Jag kollade av med min åf under förra veckan och han påstår att de inte kan kundbygga F15 ännu...? Han ska på en BMW-träff om ca två veckor där de ska få mer info om F15. Hur som helst så ska jag enligt säljaren få den första kundbeställda bilen så blir det bara så kan jag nog sova gott...;) Har dock brottats med tanken kring en 30d kontra en 50d... Säljaren lyckades nog snacka ur mig ur en 50d då han fick mig att fokusera på att det blir min fru som till 90 procent kommer köra bilen. 0-100 på runt 7.5 sek kommer nog kännes helt ok med tanke på att det inte är en banbil vi snackar om utan snarare en stor och rymlig familjebil... Vet dock att det kommer rista djupt ner i hjärtat varje gång man möter en fet 50d i trafiken men det är väl ett I-landsproblem om något...;) zeejay |
|
|
Precis läckta X5 F15 bilder: Länk Länk Länk X5 M F15: Länk |
|
|
Och där blev bilen precis officiell: Länk Tycker bilen ser grym ut it 50d-utförande (vilket bör innebära att M-sportpaketet kommer bli lyckat). Baken är i princip identisk med X3:an, framlysena tar nog ett tag att vänja sig vid. • Ny 10,2-skärm • 7% mer utrymme på insidan • 70 – 100 kg lättare än föregångaren Det ska bli intressant att se vilka paket som finns vid lansering och de svenska priserna. |
|
|
Tycker att fronten känns onödigt komplicerad. Framlyktorn och njurar är alldeles för stora och vem i hela **** kom på idén att lytorna ska nudda njurarna?!? Det funkade ju inte alls på den nästan osannolikt fula 3-seriefronten och nu detta? Inredningen gillar jag dock, ett klart snäpp upp från förra versionen. Bak ser den för mycket ut som en X1:a. |
|
|
Har just tittat igenom bildspelet på nya X5:an och kan väl inte säga att jag är eurforisk... Dock tror jag att designen kommer "växa på en" de kommande veckorna. Sedan är det så att en helt ny modell alltid får den utgående att kännas gammal, om inte förr så senare....;) För egen del flyttade jag min beställning från den utgående till den nya på grund av att jag faktiskt använder extrastolarna längst bak till och från. Blir lite orolig när jag läser att den nya "bara" blir 7 procent rymligare på insidan. Hoppas att alla de 7 procenten hamnar i skuffen...;) zeejay |
|
| Håller med angående M50d, riktigt nice! | |
|
Klockren! Maskulin, kraftfull och elegant på samma gång |
|
|
Nja, jag vet inte alltså. Det är ingen (jätte-) ful bil och jag kan köpa framlycktorna på F3X men varför ska man tvinga på denna design på X5 också? F15 är helt OK snygg men jag hade nog haft lite ångest om jag skulle välja mellan F15 och E70 om det stod mellan front- och bakpartiernas design. F15 med M-sportpaket blir däremot mer lyckad och framförallt tar den upp det feta som E70 alltid haft naturligt. F15 utan M-sportpaket/M Performance känns som en förstorad men misslyckad X1 med drag från X3. Inte konstigt men däremot inte rätt att förstöra X5ans bak på det sättet heller tycker jag åtminstone. Länk |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
Yes känns bra att man beställt en m50d blir nog bra. Tror jag ska ha den vit |
| Klockren! | |
| Bakdelen ser ut som en tjock X1.. och det är verkligen inte en komplimang | |
|
Efter att ha tittat igenom en hel del bilder på nya X5an så har jag bara en sak att säga JAG ÄR MYCKET BESVIKEN!!! Inredningen gillar jag jätte mycket men även där hade jag hoppats på lite mer nytt Lite tråkigt att 1-serien och X5an får nästan samma typ av instrumentpanel. Gillar verkligen fronten på 3-serien f3X men på denna ser det bara löjligt ut Och vem i he.lv.ete var det som kom på det där med hålet i skärmen? Vad kommer härnäst skoppa på motorhuven eller? Som sagt är verkligen jätte besviken. BMW skärp er förfan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.