|
Sida 18 av 32
|
|
|---|---|
|
Peter: japp, jag har lagt till belysningspaketet (tidigare ambient light). Lekte lite med det i demon och det var ett lyft i kabinen. Kan också vara värt att veta att "black panel" ingår om man vänder HUD. Jag såg dock ingen skillnad jämfört med det vanliga klustret. |
|
|
Tack det var bra att känna till, har nämligen sätt några olika F15 och jag har inte riktigt förstått varför en del haft "Black panel" och en inte. Denna gång valde jag till HUD, det ser ju riktigt användbart ut nu med aktuell hastighet, färg och nav utan att släppa ner blicken när man kör:-) |
|
|
Peter, jag valde bort Internet då min säljare tyckte att det var det dyraste internet abonnemanget i landet...ungefär så. Har aldrig tidigare fått någon internet variant att fungera när jag haft internet optionen i tidigare bilar så förstår inte riktigt idén med det hela. Kul att läsa om belysningspaketet (som jag ser att jag också valt). Jag trodde nog att det mera var att yttre dörrhandtagen tänds osv, men ser nu att man får lite mera för optionen. Om jag förstår er rätt så ingår det här klustret ovan om man har HUD? Vad kommer du köra till April Acey? /Anders |
|
|
Yes, "black panel" instrumentkluster är standard med HUD och går inte beställa separat. Däremot finns inte det utökade klustret som finns p F10/F11 att beställa till X5:an. Lite konstigt kan tyckas. Tyvärr så blir jag yr av HUD:en, jag har ett ganska ovanligt brytningsfel vet inte om det är det som spökar, så det går tyvärr bort. Jag slänger alltid med Internet eftersom det känns som det kan vara en sådan grej som helt plötsligt behövs för att något annat ska funka. Själva Browsern är ju helt meningslös, även om den är betydligt mer användbar nu när man kan använda pekfunktionen på iDriven för att styra musen. Jag kommer ratta svärföräldrarnas Volvo V50 2.4i Kinect med världens kanske långsammaste automatlåda fram till April i utbyte mot att jag gör mig av med den efter användning. Jag vet faktiskt inte om ratten överhuvudtaget är hopkopplad med hjulen och den kränger så pass mycket att man blir lätt sjösjuk. Nåja, bara 144 dagar kvar... |
|
|
Håll ut Acey :-) det är redan 40 minuter mindre Volvo sen du skrev inlägget :) /Anders |
|
| På tal om dragkrokens vara eller icke vara: Där jag bor använder silverrävarna dragkroken på sina fruars X5 (eller Cayenne) för att dra båten eller hästen efter sig på helgerna. De skulle aldrig drömma om att köpa en SUV utan dragkrok. | |
|
Du behöver nog inte bo i så "fina" områden för den iakttagelsen Pettran :-) även i mitt enklare bostadsområde är det ofta så. Men kul inlägg... Silverrävarna :-) /Anders |
|
| Här kallar vi dem Tops. Vithåriga gamlingar :) | |
|
Jo, jag har förlikat mig med tanken att det får bli en dragkrok. Herrejäklar vad det ska köras släp nästa år. Om någon behöver frakta bort någon skit så vet ni vem ni ska ringa! :) |
|
| Acey -> Köra skit på släpkärra är dessvärre WT och således är inte F15 ett i sammanhanget lämpligt val av dragbil. | |
| Du ska se vad hantverkarna i Stockholm kör... | |
| Har mycket att lära ser jag... :-) Vad är black panel instrumentkluster för något? | |
|
calpe: Det heter Utökat Instrumenkluster. Det ger extra funktioner under den analoga hastighetsmätaren och varvräknaren. När man stänger av motorn blir det svart, dvs man ser enbart mätarnas rundlar men inget annat. Det är lite svårt att fotografera för när man sitter bakom ratten så lyser det upp av sig själv: Länk |
|
| Acey: grattis till bilen, kul att du valde F15 framför F11. Hade gjort samma sak själv om jag var i din sits :-) Inget fel med F11 men det är alltid kul med en ny modell! | |
|
Kristoffer: Tack, och det är ju dessutom nästan leveranstider i paritet med X3:an :-) |
|
|
Jag kan tänka mig det - större delen av de välmående jänkarna och kineserna skall väl byta upp sig när plötsligt E70 blev gammal... Men se det till den positiva sidan, du har ju lång tid att fundera och ändra på specen :-) Tror också drag är en grej man har igen på en X5 - hade det på X3 och den blev väldigt dyr då jag använde den två gånger totalt under de dryga två åren jag hade bilen. Och jodå, jag bor också i hus på landet ;-) |
|
|
Kristoffer: Långa leveranstider brukar dock betyda dyrare spec... :) En annan grej som är kul att man äntligen uppdaterat själva nyckeln. Den är bra mycket snyggare och känns otroligt solid. Tung i handen och känns som den har något värde. Har lite olika utseende beroende på vilken spec man väljer. Enligt BMW Sverige räknar man med att 40d kommer bli volymmodellen, vilket är intressant. 30d måste väl varit absolut vanligast på E70? |
|
|
Om någon nu missat den, en review på X5 M50D från engelska carbuyer: Länk Snyggare i verkligheten än på foton. |
|
|
Tack för länken. Yes hoppas den ser snyggare ut live :-) Nu kom det ut den första F15 på Blocket Länk Vill minnas att jag för ett antal veckor sedan såg även några andra men att de sen togs bort. Antagligen stoppade väl BMW Sverige dem. Är premiären nästa helg? Acey: nyfiken på vad som fick dig att ändra ordern från F11 till F15? :-) /Anders |
|
|
Anders: Yes, smygpremiären är nästa fredag men då får man inte köra bilarna. Officiella premiären är på lördagen. BMW Nacka har 3 eller 4 X5:or på plats. 3 st 30d (1 med M-sport) och 1st M50d. Främst var det min fru som alltid vill ha en SUV framför någon annan typ av bil. Sedan så var LCI-ändringarna så pass små på "nya" 5:an att F11 kändes lite för vanlig. Jag tror / hoppas på lite X5-hype framöver och att X5:an håller värdet bättre än vad F11 gör. Sen är det alltid kul att köra en helt ny modell tycker jag. En annan orsak är att man får en annan typ av bil och en annan typ av körning i en SUV än en vanlig bil. Eftersom jag kommer från E63:an så var det positivt, eftersom t 535d xDrive kändes tråkig i jämförelse. En sådan direkt jämförelse slipper man om man kör SUV :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.