|
Sida 15 av 32
|
|
|---|---|
| Vad är koden S9AAA egentligen? Sorry offtopic | |
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Shit det är en jätteflod av beg e70 x5 till salu på blocket. Vad händer är dem osäljbara ?? Bilhandlarna tror att man får drygt 420-440 tusen för en 40d med 6000-9000 mil på mätaren Det kan jag säga det får man inte ! |
| 3.0 d såg jag, förstod att de skulle ha flera på plats, vet dock inte vilken modell de var på dessa! Gjorde endast ett snabbt lunch stopp! | |
|
Nils-Johan, en rätt utrustad X5 i bra skick har erfarenhetsmässigt (har själv haft 5st) haft ett bra andrahandsvärde, sålde senast min 40d -11 5' mil för 455' för två veckor sedan... Tror dock gamla X5 står sig skapligt ett par månader till men sedan faller dom säkert en del. |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Grattis Peter Fick 380 för min 40d 2010 med 8000 mil på mätaren Och den var välutrustad Tycker att alla bilarna som ligger på blocket har varit till salu i evigheter ?? |
| E70 kommer ju naturligtvis störtdyka nu. Jag följer intresserat marknaden och köper troligen till våren. Räknar med ett rejält fall på E70 över vintern. | |
|
Jag ser också att en hel del X5-or säljs rätt så snabbt, iaf i 300+ klassen där jag bevakar objekten då jag själv ska sälja den jag tog inbyte, när min F15 kommer. /Anders |
|
| Anders vad har du fått för leveransdatum? Vad blev det för spec? | |
|
acey, bilen lär vara byggd förra veckan eller i början på denna veckan, så säljaren trodde lev. innan jul, jag är lite skeptisk om det hinner, men sitter inte i sjön. Ungefär så här: safirsvart läder Dakota Ivory White/svart Komfortpaket 20" 468M larm komfortöppning soft Close dragkrok/förhöjd lastkap backkamera panorama solskyddsgardiner bak tonade rutor velourmattor avbländbara inner o ytterspeglar komfortstolar fram och bak svanskstöd stolsvärme bak interiörlister al finslipad 4 zons klima keramikappl kupévärmare adaptiva led belysningspaket led dimljus helljusassistent driving assistant plus surround view Head up Harmon kardon speed limit info saknas väl eg. bara fondentertainment och nightvision undrar fortfarande angående hjul och fälgar om någon vet om fälgar till E70 passar även till F15? /Anders |
|
|
Snygg spec! Vad tog du för lister till Ivory White-inredningen? Vad jag kunnat läsa så ska inte E70-fälgarna passa på grund av att man använder sig av ett nytt system för däcktryckskontroellen. Och det skulle inte bara gå att byta ut givaren enligt vad jag läst. Men det tåls verkligen att dubbelkollas. |
|
| Anders, beställde du i England? I så fall, vad blev prisskillnaden mot i Sverige? 40d? | |
|
Var och kollade på ett gäng F15 idag. Fick se 2 st M50D (svart och vit), 1 st 30D svart med M-sport samt 1 st 30D brun utan M-sport. 3 av dom hade svart skinn och 1 av dom Mocka-nappa. Det var roligt då en av dom stod jämte en E70 i samma kulör och M-sport. Wow vad F15 såg modern ut i fronten och wow vilka snygga fälgar 20" 468M är! Kan också lugna dom som funderar på Mocka-nappa (och svart innertak) = Superdupernajs :-) Det var verkligen stor skillnad på M-sport-pkt och utan. Var helt säker på att den utan M-sport var en X3. Med M-sport blev bilen gigantisk men riktigt trevlig på alla sätt. Jag som inte tycker M-sport är ett måste på X5 gillade verkligen att bilen utan M-sport såg så smäcker och spänstig ut. Trist bara med dessa sjuka leveranstider ;-). Min ska produceras V1403 (beställdes för 2veckor sedan), nu ligger det på V1407 (+ca 10 veckor) |
|
|
Vilken var snyggast Calpe? :-) /Anders |
|
| calpe: Kul, jag ska kolla på ett par imorgon. Vad har du för spec på din? | |
|
Med känsla, eftersom jag valt svart safir av någon anledning så....... ;-) Grejen är att en ljus bil känns mycket större utvändigt än en mörk. Men visst, den vita var också fin-fin. acey: -40D -Svart safir -Exclusive Nappa Mocka med interiördesign Pure Experience -Interiörlist ädelträ Fineline Pure struktur -Komfortstolar -Shadow line högglans på rails och runt rutor -Tonade rutor -Anthracit innertak -Keramikapplikationer för reglage -Night vision -Adaptiva LED-strålkastare -Adaptive Dynamic-fjädring -Drag -19" 490 -Värmereflekterande vindruta -Avbl. speglar -Ljuspkt -Backkamera -Stolsvärme bak -Kupévärmare -Headup -Harman Kardon -Komfortpkt -Aktiv styrning (eftersläntrare) //Calpe |
|
|
Det hade säkert varit läckert med Mineralvit med nappaskinn mocka. Tordes inte ta något av dem då jag inte sett det live. Fick precis veta att min bil nu är byggd och att säljaren hoppas den dyker upp innan jul. Fortfarande mycket diffusa besked vad gäller fälgarna, om de passar från E70 till F15. /Anders |
|
| Vad jag förstått så är det väl bara däcktryckskontrollen som inte är kompatibel? | |
|
Länk "Will the wheels from an E70 fit the F15? The F15 has a different RDC (tire pressure monitor) system than the E70. As a result, BMW does not recommend using E70 wheels/tires on the F15." |
|
|
Nu har även jag fått en produktions vecka klar, min 40D skall tillverkas V51:-) Har inte tidigare inte fått någon produktionsplats fram till att jag för några dagar sedan ändrade fälgar från 469M till 468M. BMW har problem att få fram 469M fälgen, bilar beställda med 469M får inte någon produktionsplats som det ser ut nu:-( Någon mer som har fått problem med leveransen pga fälgarna? Har haft 3st X5ór tidigare och har aldrig valt till aktiv styrning i specen, har heller aldrig saknat det då jag inte har haft det men är det någon som tycker att aktiv styrning är riktigt bra? |
|
|
Peter-71 Hade aktiv styrning på E70 och tänkte inte på det någonsin, vilket ifs är ett bra(?) tecken. Dock kör jag många andra bilar/märken parallellt som inte har aktiv styrning och där tänker jag inte heller på det... Så frågan är om det är värt det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.