AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
137.132

Nya X5an (F15). Utrustning, prissättning, påverkan på E70

Sida 12 av 32
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Anders

brutto tror jag hamnade på 1050 000.

jag vet en åf som har en m50d svart som kommer in nu och skall köras demo men säljas.
har specen på den hemma. intresserad ?
Powerposta mig så kan jag skicka specen
Verdi
Anders,
Vet inte varför, men det här känns inte helt oväntat. ;-) Men bara 50 mil? Måste vara nytt rekord även för dig. :)

ps. Är inte komfortstolarna likadana i X5 och FX? De ser ju likadana ut iaf.
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Hej

Någon som hört när det skall vara premiär på F15 ? Är det inte nu i oktober ?

ca
107
calpe
X5 40D F15
Har inte riktig koll. Såg däremot att det hade varit ett ramaskri, nåja, pga av det inte går att välja svart nappa, Bmw verkar ha överläggningar om det ska bli en kommande option.
Får du din samtidigt som den svarta demon ovan? Hade varit kul att se båda innan låsning, nu lutar det mer mot meteorgrå eller svart (igen...), blev obarmhärtigt nedröstad av la famiglia på glaciärsilver... Usch, måste snart bestämma mig :-)
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Hej
Min går i prod denna vecka så den kommer nog tidigast v45.
Den svarta bör vara på vägarna på väg till åf med tanke på att de ska ha någon premiär i okt om jag har hört rätt.
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Även jag har beställt en bil... Första bilen som inte är en BMW på över 10 år. Det vart en Tesla model S P85 med all utrustning. Provkörde en och fastnade direkt. Skall nog sälja X5an till hösten. Grymt nöjd med den.
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Hur och var beställde du Teslan?
Pris, utrustning?
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Bilen beställde jag på teslamotors.com. Du lkan välja Sverige på sidan, konfa bilen och beställa.

Det är en Tesla model S P85+ med gråa 21" och all utrustning. Kostade typ som X5an som Nils-Johan beställde. Dock tankar jag bilen för 2 SEK milen hemma. Köpte den iofs för att den var sjukt snabb och trevlig och inte för att den är billig att "tanka". Kändes snabbare än M5 och väldigt trevlig handling med +. 5+2 sitsig och lastar som en kombi. Skall bli kul nör den dyker upp! ;-) faktiskt större än X5. Det enda jag kommer sakna är de trevliga komfortstolarna i X5an. ;-)
... och kanske andrahandsvärdet den dagen du vill byta bort den Hybris. Tror det är för tidigt för dessa bilar ännu.

/Anders
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Man kan även spekulera i vem som köper en begagnad SUV om tre år... ;-) misstänker att teslan kommer stå sig betydligt bättre. Men låt oss se...
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Skall bli kul att piska lite M bilar framöver.., ;-)
Ingen lysande recension direkt av Tesla Länk

/Anders
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Här läst nästan alla recensioner och 90% är lysande. Jag har kört bilen och ja den är lysande. Jag åker extremt sällan 40 mil+ under en dag så den passar mig helt perfekt. 5+2 sitsig, lastar mer än en Mercedes E-class kombi, krocksäker som få, kostar 2 kr milen att ladda och man har full tank varje morgon, den är snabbare än M5 och Aston martin rapid s, den är skitsnygg, sjukt tyst, får uppdateringar via nätet på riktigt inte som sunkiga uppdateringarna i BMW, sjukt stor skärm som man kan surfa på, 3,5G inbyggt och gratis, behöver inte servas för att behålla garantin då det inte är så mycket onödigt som i en ICE, app för att styra laddning, hitta bilen etc. Kommer Tesla superchargers i sverige under 2014. Man kommer kunna åka ned i Europa och man laddar 80% på 30 min helt gratis. Så även långa resor kommer bli spännande under 2014 (inget behov för mig iofs då jag flyger när det är 40 mil+). Har inte pratat eller chattat med en enda ägare som inte är skitnöjd. Så även om du vill dissa den så fungerar det inte. Jag längtar så efter bilen. Spana in p85+ på bana och hur den käkar upp bilar som den inte borde käka upp... Tips är att boka en provkörning. Finns en p85+ för provkörning i stockholm. Men varning du kommer bestäla en... Panamera och M5 killer! Jack of all trades så länge man inte åker toklångt varje dag...
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Automotor kör en veckas test och kommer vara med i nästa nummer. Att man åker Oslo till stockholm med bilen är ganska korkat då det inte finns superchargers på dennsträckan ännu. Stanna och ladda på långsamma stolpar är inte smart... Fattar man begränsingen är detta noll problem. Men som sagt åker man 40 mil plus ofta i sträck är det fel bil. Med superchargers tappar man bara 30 min mot en ICE på låmgkörningar. Iofs lär en ICE tanka runt 50 mil den med speciellt en X5... Min x5 kostar runt 1200 SEK för full tank. Dvs ca 10 gånger dyrare milen i bränslekostnad.

Men skall inte bomba denna tråd med Tesla info. Det är en x5 tråd! Tycker ny x5 verkar trevlig. Var på g. Hade även lagt en preorder på BMW i3 som jag avbokar. Mitt misstag var att provköra model s och sedan läsa det mesta som finns på nätet. Revolution. Miljöaspekten bara en bonus. Ingen skatt, 40K i supermiljöbilspremie, fri parekring och ryktas om ytterligare förmåner under 2014 där bilar som släpper ut mycket kommer bekosta dessa.

Lycka till med X5orna. Min är till salu om någon är sugen. Välskött och supernöjd med den. Finns på blocket och är titansilver från 2007.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är vågat att lägga 1 miljon på en bil som fortfarande får ses som "första generation" elbilar. Förra svängen så var det Fisker som hade en snarlik hype, och var är de nu? Förbrukningen är det minsta att oroa sig över för bilar i de här prisklasserna, och även om prestandan är imponerande så är den fortfarande begränsad. Hur länge kan man hänga med en M6 / M5 innan man får batteritorsk? Hur påverkas rangen av svensk vinter?

Någon måste vara först, själv hade jag inte vågat. Vore kul om du skapade en ny tråd där man kan följa din och Teslans framfart. Jag är sjukt nyfiken på hur den presterar "IRL".
Hybris, det var inte min mening att dissa Teslan, jag har på tok för lite kunskap om den bilen för att överhuvudtaget kommentera den. Det enda jag menar är precis som acey skriver att det är rätt vågat att vara bland de första att lägga så mkt pengar på en modell som precis kommit till marknaden. Jag skulle personligen inte göra det. Men den ser läcker ut på bilderna, det håller jag med om! Sen borde du testa en X5 M50d också. Det är faktiskt en riktigt stor skillnad mot en 40d. Motorn är verkligen super och passar perfekt i X5-an. Den har till och med blivit kul att köra!

/Anders
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag gillar Tesla Model S, intressant bil! Något för lik Jaguar XKF, men det är väl det enda negativa jag har att säga (innan en provkörning iaf).

Rätt kul också hur man går från att vara helfrälst i en bil (1M) till att vara precis lika lyrisk i nästa - hybris indeed haha...med all välmening :)
ca
107
calpe
X5 40D F15
Anders, kan du utveckla ditt resonemang mellan 40D och 50D. Jag står nämligen i valet och kvalet mellan dessa två.
Hade 3,0 SD innan och var ifs väldigt nöjd med den men är nu såklart sugen på lite mer... Har dock aldrig haft förmånen att testa 50D så det vore kul med lite input.
//Micke
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
calpe: Skillnaden i pris på en E70 40D och en F15 M50D är marginell vid snarlik utrustning. Och de kronor som skiljer är helt klart värda att lägga för att få en M50D istället.
ca
107
calpe
X5 40D F15
tja, det skiljer 137 loppor brutto med likvärdig utrustning.... Är ju en del för 6 tiondelar 0-100 ;-)
Det är 40D F15 (dec. prod.) och 50D F15 jag klurar mellan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.