|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har en Bmw e91 LCI med xenonljus. Vill uppgradera till vitare ljus i ringarna och har tittat på Schmiedmann och de rekommenderar en sats 6000K som heter AEUPG4 för 1509 kr. Är det någon som har detta kitt ? Någon annan som beställt andra lampor på någon sida utan att få några felmeddelande ? | |
|
Är det någon som har provat dessa som Xenonkungen säljer ? Länk Eller dessa från Schmiedmann Länk |
|
| Jag har xenonkungens variant och tycker de fungerar bra och lyser snyggt. I starkt solljus ser man inte jättetydligt att det lyser men i övrigt ger de ett trevligt utseende. | |
|
M3_Rune Har du en 3-serie med xenonljus ? Var det svårt att installera ? Några felmeddelande ? |
|
|
Jag kör med samma som Rune, på min e93:a och de lyser minst lika bra som original, fast vitare. Körde tidigare med xenon, men de lös nästan för bra, och kunde inte dimma ner när man tände halvljuset, vilket upplevdes som om man körde med helljuset på vid mörker. BMW CS #5206 |
|
| Den lampan som xenonkungen säljer är den korrekt om man har xenon monterat från fabrik på bilen | |
| Om det är H8 original så stämmer den men en E91 LCI har inte H8 vad jag vet. Det är en speciallampa som gäller: Länk | |
| Skippa mitt inlägg LCI har nog visst H8. Sorry. | |
| Har H8 LED som jag köpt för ca 1200kr 20W på min LCI med Xenon tycker det blev hur bra som hellst, ser ut att vara orignal och riktigt stilrent och ok ljus. | |
|
Jag har på min (E91 LCI) xenonkungens variant fast köpte mina på ebay. Lite billigare men samma grejer. Minna är på 25W men såg att det kommit 35W. Helt nöjd och närmast "originalet"! |
|
|
CRF_Niklas Vart köpte du dina lampor ? Palikovich Har du någon länk med bilder på dina angel eyes ? |
|
|
Xenonkungen men det är samma som finns på Shmiderman, Fabrikatet är Cree och kvaliten kändes riktigt bra för att vara eftermarknads tillbehöv men syfte att "styla" Ljuset blir som sagt rikigt bra och man kan aldrig ana att det ej skulle vara standard på bilen. Ser riktigt bra ut. Värt varje krona. Länk Mvh |
|
|
har 320d touring - 09 med h8 till angeleysen ...... köpte Mtec 35W 4750K , blev kritvitt |
|
|
Vad bör man köpa ? För och nackdelar med följande ? Mtech LUX Cree någon som vet |
|
|
Fördel h8 halogen , billigt ... Inget " strul " / felkoder ??, lätt bytt Nackdel : ju högre K , destu sämre ljusutbyte Diod/ creed : inte provat ..... Dyrt? Vet ej om dimmar, felmeddelande ??? |
|
| Inga felmeddelande med cree. Fördel är väl att det ger ett led sken som ser ut precis som ljuset på nyare bmw där led är standard | |
|
En fråga till er som monterat detta, var gör ni med den extra metall-grejen som sitter mellan lampan och kontakten? Jag köpte just en uppsättning H8 Cree på Xenonkungen och det står att man ska ha den utanför lamphuset. Men det finns inget man kan montera med eller mot s a s. Har ni den bara liggandes skvalpande eller hur har ni löst den biten? Niklas Fransosen |
|
|
@ Fransosen: Metallgrejen lade jag hel sonika inne i lamphuset och det verkar inte vara några problem. När det gäller att ha 20 watt ledlampor som angel eyes i dagsljus i stället för H8, så är jag väldigt tveksam till att det är godkänt eftersom de lyser svagare. Jag kommer själv att byta mina mot 35 watt så småningom men det får vänta ett tag. Sedan är mitt råd attt kika lite på e-bay istälelt för att handla här hemma. 20 watt ligger på runt halva priset. Kolla dessa t.ex: Länk |
|
|
Sahlin: När du skriver 35 W är detta korrekta då ? Ju högre W blir det då mer möjligt att se dem i dagljus ? Länk Option 1A.(6000K WHITE LIGHT) har jag tittat på |
|
|
@ Herkule83: Jag tror inte det är 35 watt. Dels står det inget och dels ser dom identiska ut med dom jag köpte som är 20 watt. Man ser skillnaden på hur dioderna är placerade. Dessutom verkar de vara för billiga för att vara 35 watt. Här har du länk till 35 watt: Länk |
|
|
@ Herkule83: Glömde skriva att jag tror det blir betydligt bättre ljus i 35 wattare. Jag är iofs ingen ljusexpert men i mina ögon borde det i alla fall bli det. Hade tänkt att beställa så småningom men kan eftersom jag beställde 20 wattarna för bara några veckor sedan så är det nog bäst att vänta lite om man inte vill reta upp sin äkta hälft rejält ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.