|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag är nu äntligen ägare av en e60 08a och har nu lite olika frågor. Den är utrustad med stora navin, någon form av telefonhållare i armstödet och bluetooth samt aux in som sitter i mittkonsollen i baksätet. Bluetoothen får jag inte att lira. Jag får igång pairing och koden visas i navin men telefonen hittar inte bilen. vad gör jag för fel? saknas något i bilen kanske? När och om detta börjar lira. Går det att streama musik via bluetoothen? Går det att eftermontera usb eller är detta en jätteprocess som kräver massa ny hårdvara? Vore skönt o slippa CD skivorna i bilen :) | |
|
I utrustningslistan har jag följande. 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. vad innebär det? Bluetooth eller ej? |
|
| Har en e90 -07 med samma setup, blåtand och aux. Köp en blåtandsmottagare med ingång för externa lurar samt en kort 10 cm ljudsladd, helst en som går att ha ikopplad för laddning konstant (många stänger av sig vid laddning, som min Jabra BT3030) Med en Iphone kopplas monoprotokollet för telefoni till bilen, och stereoprotokollet för ljud till bt3030. Då funkar allt. Navigationsappar, svt play, film på Ipad osv. Testa att starta om telefonen och para om, blåtandskopplingen kan strula ibland. Annat tips är Audio-technica ath-anc23 plugglurar med effektiv noice cancel, tar bort nästan allt vägljud, blir som att åka Bentley. Bara bullret försvinner, ambulanser mm hörs bra. | |
| Belkin Bluetooth Car Hands-Free Kit borde vara optimal, men jag skulle nog koppla monoprotokollet till bilen så att kontakter mm syns på bilens skärm och då bilmikrofonen är bättre placerad och köra Belkinen bara för stereoljud. Övervägt en Dovado mini med 4G sticka och 12 V drift också för bra sprutt över wifi i bilen. Panoramaglastak är kanon för takfäst Ipad f.ö. | |
|
SA 644 betyder att du har bluetooth handsfree. Om du vill ha USB så köp en begagnad Mulf och ersätt den ulf modul du har i bilen nu. samt en usbkabel och kombinerat aux och usbuttag. / Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.