AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
516

Nya 5-serien?

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Nån som har läst nåt om nya kommande 5-serien (som skall komma 2003) på sistone?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Inte mer än det som stod i Automobil förraq numret. Typ kommer 2003. Nu vet man ju inte om det kan ev bli nån försening, BMW:s utvecklingsavdelning hade ju en storbrand härom månadens.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Enligt rykten kommer den vara tillverkad helt i aluminium. Bensinarna får valvetronic och dieslar andra generationens common rail. iDrive blir extrautrustning.

Den liknar 7-serien mycket. Hoppas inte att lyktorna blir exakt likadana (svårt att se, verkar som om blinkers placering är bättre här - inga "buskiga ögonbryn").

Se länken Länk
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Den där bilden är ju dessvärre bara en retuscherad bild av E39:an. Ingen riktig bild ännu va?
BMWs nya 5serie kommer att påminna mycket av den som rullar idag (e39).. Dock kommer den tyvärr (tycker jag) ärva visa drag av nya 7serien.. Svårt att säga VAD som kommer bli annorlunda - BMW vet inte om man ska koncentrera sig på fronten eller aktern.. Nya modeller under hopkok är BMW X3, samt X, den senare bara för USA marknaden.. Och tur är väl det!? Min personliga åsikt - BMW har sålt sig till de billiga riskokarna när det gäller design.. Nya modellerna = gräsliga! Näej, tacka vet jag e34 och e39! =)

Olio
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Mmm, Ollen - den bilden kan mycket väl vara manipulerad. Jag tror BMWs nya 7:a kommer att anses som läcker om något år, många tyckte att A6 var jätteful när den kom, idag anses den hyfsat snygg. BMWs strategi numera är att modellserierna ska skilja sig markant från varandra. Jag tror därför inte att nya 5an blir en "liten 7a". Att göra en E39 till låter lika osannolikt, varför lägga ner flera miljarder på att göra en likadan bil när utveckligen rusar framåt?
Hanna
Ar det nagon som vet vart man kan kolla in "nya" 5 serien (2003 eller nar den nu kommer ut...)
518i slow mobil
Jag tycker den såg jävligt läcker ut...

E28 är en bra hållbar bil!
Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.