|
|
|
|---|---|
|
Hej! topplockspackningen på min 740ia-97 har gått sönder det är olja i vattnet och vatten i oljan och jag får ingen värme i cupen :( Då undrar jag vad som är blir billigast/bäst att göra? Köpa en hel motor från skroten och trycka i? Eller riva och byta packningarna och plana? | |
|
Kan väl försöka ge ett svar, dock är det olika hur folk tänker runt det hela ;) Byt packningarna anser jag..varför? Jo, då vet du att åtminstone att det är ok sedan, på en begagnad motor har du egentligen "bara tur" om allt är ok.. Visst, vill du dra in pengar i diskussionen så KAN du kanske hitta en komplett motor billigare än vad det kostar att fixa toppackningarna, men då måste den beggade motorn vara "frisk"(vilket du antagligen inte vet när du köper den). Ok, finns kanske en viss garanti på skroten, men det blir iaf mera jobb om du måste börja byta motor igen...etc. Mina fem öre :) Mvh Janne. |
|
|
Jag tror jag håller med, byta motor är inte jättekul det heller. Ny packningar och bult kostar ca hälften av vad en billig M62B44 kostar. Är båda packningarna gångna (vilket jag betvivlar) så skulle jag bytt motor. |
|
| Tack för svaren! Då är frågan klarar man av det själv och vad kan det kosta? det kanske inte ens är värt att lägga ner tid och pengar på den jag uppskattar att bilen är värd 25-30k om den vore hel | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.