AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.584

Ang skakningar i ratten på Bmw M3 E93

to
11
tony86
BMW M3 E93 -08
Hejsn var och tittade på en Bmw M3 E93 2008 av årsmodell och provkörde bilen o gillade den men så såg jag att fälgarna var kantstötta och bad de på firman och ätgärda det och det gjorde de. Efter en vecka ringde de på firman och sa den att fälgarna e klara och monterade på bilen så du kan hämta den nu.. I helgen var jag i Löddeköpinge på en bilträff och på väg ditt så kännde jag att ratten skakade jätte mkt så fort jag är uppe över 120km/h vet någon vad detta kan bero på? Är jätte tacksam för svar.. Mvh: Tony
Visa användare
789
johmei
335i E92
Om det inte är vid bromsning så skeva fälgar eller troligare dålig balansering. Be dem kolla däckmonteringen.
to
11
tony86
BMW M3 E93 -08
ja det sa en vän med till mig. när jag är uppe i den hastigheten så skakar den lite med. sen drar den lite till vänster o ratten är jätte hård..
to
11
tony86
BMW M3 E93 -08
när jag bromsar så skakar ratten med :(
Visa användare
789
johmei
335i E92
Drar snett tyder på att du dessutom har dålig hjulinställning men separat problem förmodligen.

Om det skakar mer vid bromsning så tyder det snarare på skeva bromsskivor men i ditt fall så ligger dålig balansering närmast. Speciellt om de fixat fälgar och monterat av och på däcken. In och be dem köra hjulen i maskinen, behöver de vikter så ska du inte behöva betala.
Karl-Hilding
För det mesta måste man stå och hänga över balanseringsgubben för att det skall bli bra.
Det vet inte ett jäkla dugg hur känslig en BMW är och kan släppa igenom 5-10 mg.
5-10mg ? Finns inte ens balanserings maskiner gjorda för bilverkstad som mäter så exakt .
to
11
tony86
BMW M3 E93 -08
Kan bilen ta skada om man kör med den så?? Måste ringa till bilförsäljaren imorgon och tala om det för honom.. Fick 2 år garanti med hjälper det?? Köper man en sån pass dyr bil ska den vara vettig med.. T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.