|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar hur jag enklast får en AUX-ingång till business-stereon i min E53 -04:a? Stort tack på förhand! | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Ngn? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Hitta denna snabbt, om det kan va nått. Länk |
|
|
Bra länk. På CD53 efter 9/2002 är aux pin 3+4 (vä/hö) samt 10 (jord) i den svarta kontakten med 12 stift, bredvid den vita kontakten till cd-växlaren. mellan pin3 och 4 ska det sitta 300kOhm och på varje kanal 0,22uF kondensator. Kopplade in det på min före helgen och det fungerar. Dock hoppar den ur aux-mode om jag samtidigt laddar mobilen i cigguttaget via en 10-kronors Chinaladdare. |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Min bil är tillverkad 12/2001 och det verkar som som om länken gäller bilar från 10/2002. Hur gör man då? Optioncodes på min är: 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
AV In/Ut bak spelar väl ingen roll antar jag? Har provat med en kabel men det blir pruttigt ljud. Är skillnaden 10/2002 och 12/2001 att man inte har AUX in på min enhet? Kan man inte fulkoppla in sig på t.ex CD växlaren eller dyl? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
Verkar som om den enda lösningen är att uppgradera till en 10/2002 om man vill göra det smidigt MEN det borde väl gå att "löda" in sig eller dyl på andra kablar eller? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Såvitt jag vet kan man alltid ersätta cd-växlarfunktionen med aux-in, men då behöver man en burk som emulerar cd-växlaren, t.ex. någon av de många iPod-interfacen som finns till BMW. | |
|
Det finns en aux -ingång i en kontakt i bagaget som man kopplar till video-enheten. Denna ingång är dock bara mono. Som skrivits så finns en aux sterero kontakt bakom bildskärmen from 10/2002. Sett på nätet att man har lött in sig på kasettspelarens ljud och har en tom kasett i för att aktivera spelarens ljud. Det vanligaste verkar vara att byta ut cd-spelaren mot en cd -emulator som kan ha AUX, Bluetooth, minneskort, ...osv. /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
samke |
Till min X5 köpte jag en sån här: Länk Ersätter CD-växlare. Plocka bort växlarn, anslut kablar. Det problemet jag hade var att växlarens kablar bestod av 3 pinnar i ena kabeln, och 6 pinnar i andra. Dosan jag köpte hade 3 pinnar i ena, som originalet och endast 4 i 6-pinsanslutningen. Fattades 2 pinnar mao. Istället ersattes dessa 2 pinnar av 2 sladdar, AAC samt batterikabel. Dvs minnesström och konstantström. |
Sweet. Blir nog till att prova en sådan. Tackar. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Jag använder en kasettadapter, funkar bra... /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
samke |
Gunnar530: hur funkar en sådan? |
samke |
Gunnar530: hur funkar en sådan? |
|
Men ljudet kan inte bli i närheten av cd-kvalitet med en KASSettadapter? |
|
| Jag har provat kassettadapter, ingen vidare kvalité på ljudet... Jag bytte stereo istället för att krångla med originalstereon :) | |
|
Jaganvänder min adapter till att spela Spottify (160kbps) via telefonen så jag tycker det är tillräckligt bra ljud för det. Kasetteadapter exempel: Länk /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.