|
|
|
|---|---|
|
Jag kan inte stänga bagageluckan till min E46 touring - det är alltså stora luckan och inte shoppingrutan som brukar ha felet microbrytare. Stora luckan går att stänga men låsmekanismen som ska hålla fast öglan i luckan håller inte fast luckan så luckan blir ju inte stängd ordentligt. Kör jag över ett gupp är jag rädd att den öppnar sig helt. Nu kan jag köra med den nerdragen men den är ju inte stängd utan bara "tilldragen/nerfälld". Låsmekanismen nere i bilen/ramen går att röra från öppet till stängt läge med en skruvmejsel men det stannar inte i stängt läge utan fjädrar genast tillbaka till öppet. Har provat att låsa och låsa upp med fjärren men ingen förändring. Trycker jag på öppnaknappen ovan nummerskylten så hör jag "upplåsningklick". Vad göra? Eller är det bara att åka till verkstaden på måndag morgon? Har haft lite intermitenta fel på shoppingluckan som öppnar sig ibland men stänger man den rejält med en stor dos bestämdhet så brukar den förbli stängd, åtminstone tills nästa gång jag åker vägverksfärja då den ibland vibrerar upp men det är som sagt stora luckan jag vill ha hjälp med nu. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
|
Har ingen aning, men undrar om du tex kopplar loss batteriet, slår över till låst med skruvmejsel som du nämner och om den blir stängd då. Sedan kopplar på batteriet igen. Samtidigt nollar du eventuellt vad som kan vara fel. Som sagt ingen aning. Bara spånar på lite tankar nu med all data i bilarna osv. Själv varit med om det på min sedan 2 gånger som luckan gått upp igen efter jag velat försöka stänga den. Men den har förblivit stängd efter jag stängt luckan andra gången. |
|
|
Hej! Hade samma typ av fel på min e39a för några år sedan. Då var det en liten fjäder i låsmekanismen (den synliga delen) som gått av. Mvh Håkan |
|
|
Luckan har nu funkat som den ska ngåra dagar men nytt skumt problem. Nu tänds ibland innerbelysningen i skuffen trots att både stora luckan och shoppingluckan är stängd. Får du låsa upp bilen, öppna och stänga stora luckan - då slocknar innerbelysingen. Man vill ju inte komma ut och ha bateritorsk en morgon. Tyvärr är det inte ett nestående fel - utan intermitent. Några ytterligare ideer? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
På min fd E46 lyste innerbelysningen i bakluckan om stora bakluckan inte var riktigt stängd. Den kan verka stängd, men man får nästa smälla igen den för att det ska fungera. Detta har du förstås redan kollat? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.