|
|
|
|---|---|
|
Nu är det dags att byta bil, men vad kan jag begära för min bil utan att vara en "drömmare"? Vill inte skänka bort den heller eftersom den är i fint skick. Hittar inte riktigt någon liknade på blocket, och vissa begär otroliga summor. Lite info: 12500 mil Titansilver Fullt M-paket M-chassi Fullskinn Antracit takhimmel 18" M 135 med nya däck 17" bmw orginalalu med nya vinterdäck Shadowline Individuell glasering (tonad bak) PDC Stora klimatanläggningen Belsysningspaket Hifi Ljudpaket | |
| Det finns ju mänger av dessa till salu, kanske inte just med den utrustningen du har. Men många har ju också rullat bra mycket längre än din. Så jag förstår inte själv hur dom kan ligga så högt i pris. Vem betalar runt 100k för en snart 10 år gammal bil med över 20k mil på mätaren? Jag tror på ett prisras inom kort, varför jag avvaktar med ett köp. Jag hade försökt att sälja den aningens billigare nu, istället för att behålla den och sälja efter raset. | |
| Är 130-140 tänkbart? | |
|
Gissar på ett slutpris på 110-120 tkr. Går ju att börja annonsera ut den för 139 tkr och se vad det finns för intresse. Jag antar att det är en manuell och sedan, så denna kanske man kan jämföra med Länk (tycker bara de två första bilderna är dåliga..) Lycka till! Mvh Ubbe |
|
| Tack! Då vet jag | |
|
Jämfört med denna Touring som är nyare och 530 känns 139 som ett väldigt högt utgångspris: Länk Risken om man börjar för högt är att folk inte ens försöker pruta utan bara låter bli att höra av sig. ------- //Lövet |
|
Karl-Hilding |
Om lofgren hittar en (1) bil som är riktigt billig så är den alltid ett jämförelseobjekt till alla andra... Mao finns det en 525/530 05-06 för 99´så är det ett riktmärke! |
|
Ja, den är ett riktmärke. Det innebär absolut inte att alla bilar ska kosta lika. Läs om. Läs rätt. ------- //Lövet |
|
| Karl-Hilding det är ju så folk resonerar som köper bil också. Dom resonerar inte rationellt alla gånger, utan dom jämför med andra objekt. Bilen ska ha följande för att lyckas att sälja en bil idag: Lågt miltal, fullt utrustad, skattad och besiktigad i minst ett år framöver samt lägst pris av alla objekt till salu. Sedan prut på det också :) | |
Karl-Hilding |
Det finns en M5 -99 med låga mil för billiga 55.000:- Vilket betyder att 540 -99 går för en tjuga. Och en 523/528 får du gratis. Jag vet nog hur folk resornerar... |
|
Högst 100.000 kr är min gissning tyvärr. Jäkligt svårt att sälja dessa tider. Fråga mig inte varför. Bmw 4-ever |
|
|
Det är aldrig svårt att sälja en bil till rätt pris oavsett vilken årstid det är, om det snöar, om det regnar etc... allt är bara ursäkter. Har man rätt bil till rätt pris så går det iväg utan problem. Som ett ex. Dök upp en silver färgad 740 E38:a i sthlm igår morse med 13000 mil, 1 ägare årsmodell 2000 med utsatt pris på tror att det var 42 000:-. Innan kl.15.00 var den såld.... Och folk brukar klaga på att E38:a är svårsåld som ett exempel ;) Till TS, du borde kunna få ut 110 000:- för din bil om allt är i sin ordning. BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.