|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om det kommer en 4 dörrars variant av M3:an? Vore ju klockren! (kanske tjejen skulle gå med på ett köp också...) ;) /Klas | |
|
Enligt vad jag har läst på olika mer eller mindre officiella websidor och tidskrifter planerar BMW inte att tillverka nya M3 i fyra eller femdörrarsversion. Enbart coupé och cabriolet. Men man vet aldrig det kanske kommer mot slutet av E46:ans tillverkningscykel som ett sätt att mjölka ut det sista ur alla investeringar.(jmf E-36 M3, där 4-dörrarsversionen fanns i slutet av produktcykeln) Mvh |
|
Crusty |
var året 94 (95?) slutet av produktionscykeln för M3 E36??? Höh, jag trodde man slutade tillverka E36 M3 -99 om jag inte minns fel! Tror väl att man gjorde en 4-dörrars för de lite mer "Mogna" köparna om man säger så! ///Crusty |
|
Tja, sett ur produktcykelperspektivet får man nog se det som början av slutet. E-36 kom trots allt -91 (dock kom M3 lite senare)! Mvh |
|
Crusty |
Johan B: Visst kom E36.an -91, men nu pratade vi om M3:an o den komm -93 om då sedan modellen kom -94 (eller 95) hur kan det då var slutet av produktionscykeln?? Vi pratar om 1år?? oj, jag ber om ursäkt för att jag har hängt upp mig lite på detta! Jag, blir liksom så ivrig när jag tror jag har rätt! ;-) ///Crusty |
| Enligt modellguiden tillverkades väl M3c -93 till -98 och 4 dr -94 till -97? Så särskilt mycket produktcykelmjölkning var det nog inte på e36 M3. Snarare kan man tolka det som efterfrågebrist på 4 dr vilket nog också gör att någon ny 4 dr M3 är nog inte i antagande, än mindre M3 eller M5 touring. Vad gäller prestandakombi verkar man hänvisad till dkw, f´låt audi | |
Crusty |
Så, med andra ord hade jag rätt.......? |
|
Enligt mina upg: M3 coupé: from 93(sent 92) tom 98 M3 4d from 95 till 97 Tolka det hur du vill! Jag ser det som ett sätt att försöka mjölka ur så mycket man kan ur modellserien innan man lägger ner produktionen. Sedan är det säkert så att efterfrågan var mindre på sedanen än man räknat med. Lite lustigt men jag råkade stöta på denna länk efter jag skrivit det första: Länk Sedanmodellen M3 E-46 kanske kommer! Mvh |
|
Kowalski |
Hej Jag tänkte inte lägga mig i debatten om sen eller tidig produktionscykel men jag har läst att anledningen till att M3 byggdes i 4-D berodde på att M5 sedan/touring lades ned. Den fungerade som en slags "brygga" mellan M5 E34-E39. Kan dock ha fel i min teori. Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
Crusty |
Kowalski: Låter ganska rimmligt! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.