|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ok. Skulle rikta frågan till bbeka... | |
| Tack, bbeka! | |
|
Lampan heter ba9s och är 10 watt Om man bara vill byta den bara plocka sönder reflektorn och byta därefter lite smältlim och sätta ihop på samma vis som innan handla 2 lampor på biltema ca 40:- Ha deT |
|
| Tack för det thom! | |
|
Exakt samma felkod ibland men det beror på glapp i kontakten för mig, inte till lampan utan "stickproppskontakten" för denna. Rör man en kabel någon mm som sitter in i kontakten så glappar det. Glödlampan fungerar perfekt. Det blir väl till att byta kontakten för mig skulle jag tro, kan man bara köpa vilka två kontakter som helst 2-polig hona/hane och flytta stiften dit och byta ut det helt enkelt ? |
|
| Jag är inte hundra på att det är lampan heller. Med tanke på att felet har kommit och gått, men nu är den släkt och bilen klagar. Men kan ju vara glapp här med | |
|
Prova att röra lite i kablarna i det kontaktdonet, vore intressant att höra om du har glapp i det med. |
|
|
Zog, ska kolla på det. Återkommer när jag vet mer. Folk här inne har sagt att det kan bli problems om man åker runt på trasig parkeringslampa om man har xenon, stämmer detta verkligen? |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Jag fick byta ljusmodul och BMW-mekanikern sade att den kan paja på grund av att man kör för länge med trasig parkeringslampa. |
| Nu har jag inhandlat arktikel 3515343 på biltema, ska prova byta imorgon. Återkommer med resultat ifall någon annan får samma problem som mig. | |
|
Bytt lampan nu. Tog 30 min. Bara att skrapa bort plasten på reflektorn, byta lampa och limma ihop igen. Funkar perfekt nu! Tack för alla tips! Sparade säkert mig 1000kr |
|
|
Bytte min på 550,an idag. Beställde från Schmeidman i torsdags, fick den i går, bytte idag utan att plocka ur insatsen, tid ca 5 min med lite tur vid monteringen. Pris med frakt 220 kr. |
|
| Ok. Jag köpte bara lampan. Kostade 25kr tot. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.