|
|
|
|---|---|
|
tja , går i tankarna på bmw 328i, 99modell. gått 16700:- . säljes från bilfirma. 5ägare och import samma år den byggdes. Undrar vad ni har för invändningar, tankar om denna bil samt pris. DÅ jag tycker priset är riktigt högt, 46,000:- Försöker hitta liknande bilar och finner de för 28 - 32000.- ungefär. Länk | |
| även nämna att det är en automat. | |
|
Gillar inte alls automat, men tycker bilen ser fin ut. Automat är några tusen lappar dyrare än manuell. Med tanke på att det är bilfirma, så tycker jag nog priset ligger rätt med lite prutmån. De vill ju tjäna en slant. Lämnar de någon garanti eller det är utanför dörren bara? Tycker det är lite mycket, men den såg fin ut |
|
| Om DU inte tycker den är värd sitt pris är det väl bara att du tittar efter en billigare bil. Eller hur? | |
|
jo men hittar ingen annan, inte varit och kollat på bilen inu, men bor ej långt där ifrån därav lite förfrågan först av er, ni som är mkt kunniga Bilen har varit i deras ägo sen okt 2012, så haft den rätt länge i bilfirman samt vill ju gärna ge mig på att pruta ifall jag finner bilen mkt intressant att köpa. info : ypgodkännandedatum: 1998-10-26 Senaste EU-regbevis del 1: 2012-09-24 Senaste EU-regbevis del 2: 2012-09-24 Fordonsstatus: Avställd (2012-10-17) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja Antal ägare: 5 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 2000-03-27 I trafik första gången i utlandet: 1999-02-01 Besiktningstermin: 2013-10-01 - 2014-02-28 Senast godkända besiktning: 2013-02-07 Föreläggande:Nej Körförbud:Nej Vägmätarställning, km: 167956 |
|
|
Den har vettig om än inte överdådig utrustning, DSC (det är mycket mycket bra att ha och ovanligt på 99års E46:or) xenon, glaslucka och värmesitsar är trevligt: Om du inte gillar priset får du väl förhandla om det. Är den fin och allt fungerar är den roligare att äga än en risig utan utrustning för 28tkr. Search results: Vehicle information Type Value VIN WBAAM51040EH72850 Type code AM51 Type 328I (EUR) E series E46 (4) Series 3 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine M52/TU Displacement 2.80 Power 142 Drive HECK Transmission AUT Colour TITANSILBER METALLIC (354) Upholstery STOFF FLOCK RAUTE/ANTHRAZIT (E3AT) Prod.date 1999-01-15 Options Code Description (interface) Description (EPC) S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sports suspension settings S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sports leather steering wheel S290A LM RAEDER/STERNSPEICHE 44 BMW light-alloy wheel star spokes 44 S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S660A RADIO BMW REVERSE Radio BMW Reverse (C42) Code Description (interface) Description (EPC) L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Remote control for central locking S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Window lifts,electric,front/rear S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo S550A BORDCOMPUTER On-board computer S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM Battery in luggage compartment Mvh Stephan |
|
|
aha tackar för den informationen, vart hittar du den infon? DÅ dom var på väg att stänga och bara fanns en säljare på plats så tittade jag bara på bilen idag. Den är väldigt fräsch inuti, sätena ser bra ut, ratten ser inte sliten ut . lite stenskott som finns på framrutan,som givetivs hade fått bli återgärdat samt tendens till rost på höger framskärm. man ser att det börjar "komma igenom" med lite rost, storleksyta som en 5krona. Utöver det så ser bilen bra ut, lite stenskott på framsidan vid skärmarna typ. Ska testa den imorgon tänkte jag, dock kommer jag aldrig acceptera 46,000.- . Ska även gå igenom papprena, service och historien iom den är import. |
|
|
Kolla även reparationshistorik. Är dämpare, bromsskivor, kylare, vattenpump mm bytt? Den ligger annars i ett "rätt" miltal för att dessa saker snart kommer börja ge upp. I vissa fall kan en 20-25000 milare vara ett bättre köp. Billigare i inköp, och mycket slitdelar bytt vilket ger ett billigt ägande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.