|
|
|
|---|---|
|
tjena! Går i planerna att sänka min 320i -03. Är det fjädrar som gäller? har hittat dessa Länk går det att sänka så mycket utan att byta stötdämpare? har annars funderat på dessa annars men gissar på att man får vad man betalar för? Länk Annrs får det bli dessa men är inte jätte sugen på att betala så mycket Länk så vad tycker ni? vad rekommenderar ni eller har ni något annat bättre förslag? mvh | |
|
Schmiedman är väl bra grejer men vad vet jag ...... har en e46 touring som jag skall sänka om du nu sätter på Schmiedmans delarna kan vi här på forumet få reda på hur det gick there can be only one |
|
|
eller tvärt om? ;) Det känns ju för bra för att vara sant, men det kan nog kanske vara värt att testa! |
|
|
Kolla ebay annars, jag funderar på H&R Cupkit (fjädrar+dämpare) till min e46, kostar 460€ inkl frakt, borde va bra grejer tycker jag? Hade dock bara tänkt sänka min 35/20mm |
|
| okej, jag har m-paket och skulle vilja ha ner min 30-40 mm, frågan är om stötdämparna börjar ta slut nu när den gått 14k så det är lika bra att byta dom samtidigt eller hur länge brukar dom hålla? | |
|
Dom är nog hyffsat fräscha fortfarande men dom slits betydligt fortare när du monterar sänkfjädrar. Så byt stötdämparna till nått som är anpassat till kortare fjädrar, tror du kommer ångra dig annars och så värst mycket dyrare är det ju inte heller. |
|
| Coilovers är ju ett rätt bra alternativ, byter du ju hela fjäderbenet och det finns väldigt bra kit för samma pengar som H&R sänkningskit, sen kan du ju bestämma själv vilken höjd du vill ha. Schmiedmann säljer bra coilovers i dom flesta prisklasser :) | |
| Oj glömde och titta på dom 2 andra länkarna sorry | |
| Ska testa dom billiga coilsen från schmiedmann så får vi se om det är något att ha. :) | |
| Har nu monterat coilsen och dom fungerar kanon! Enkla att ställa inte och inte mycket hårdare än original så jag är jätte nöjd :) | |
|
Jag är också ute efter coils till min e46 coupe. Kul att man snubblade in på denna tråden, skulle nämnligen själv skriva en tråd ang dessa hd value line! De funkar alltså bra för "vanlig körning" så att säga? Eller är det bättre att satsa på dessa: Länk ?? |
|
| dom ska vara av samma kvalite som JOM, har dock ingen erfarenhet själv av dem. Som sagt har bara haft mina monterade i ca en vecka än så länge och jag är nöjd så :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.