|
|
|
|---|---|
| rund stor burk. | |
|
Kan du upplysa en okunning om varför man har ett filter på returen? varför det sitter ett filter på framledningen är uppenbart men returen är konstigt. Mvh, Steaman |
|
|
Returen har väl inget filter, kolfiltret tar väl bara hand om tankventilationen. Vad jag får fram på ETK'n så verkar den sitta i bakluckan eller i närheten av tanken. //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 |
|
|
På min sitter den under expansionskärlet, framifrån blir det vänster sida nästan under framrutan Mvh /B |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolfilter har funnits sedan 70 talet på en del bilar, det är avgasreningsrelaterat och tar bort överskottet av bensinångor mm.På min mercury-76 satt det i innerskärmen och vakuumreglerates från insuget och sög åt sig bensinångor från luftrenaren. Den har på BMW hittats i närheten av tanken på en del modeller, på E39 har jag faktiskt inte letat efter den. Kolfilterburken ska bytas med vissa mellanrum, dock ganska lång, kolet blir mättat och då brukar det lukta bensinångor som inte är så trevligt. Får väl kolla i repboken när jag kommer hem om den finns med. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.